Altres notícies

Actualitat d'R+D+I

El Govern de l'Estat aprova el programa ATRAE, dotat amb 25 M€ anuals per atraure talent investigador consolidat

Pla Estatal d'R+D+I  -

Ministerio de Ciencia e Innovación

Carrera investigadora

El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimecres la convocatòria 2023 del programa ATRAE, la primera iniciativa a nivell nacional dirigida específicament a atraure els investigadors R4, l'escalafó més alt d'una trajectòria científica consolidada, les nostres universitats i organismes públics de recerca.

Aquest programa de l'Agència Estatal de Recerca (AEI) destinarà 25 milions d'euros de pressupost nacional cada any per a la contractació d'un mínim de 25 investigadors i investigadores a qualsevol àrea del coneixement. Aquesta convocatòria preveu que es pugui augmentar la dotació en 5 milions més, fins a 30 milions, si hi hagués disponibilitat pressupostària.

El personal investigador que podrà optar a aquests ajuts haurà de comptar amb més de set anys d'experiència postdoctoral i haver desenvolupat la seva activitat a l'estranger almenys 5 dels darrers 7 anys. Els líders de recerca beneficiaris rebran una ajuda de fins a un milió d’euros perquè desenvolupin la seva línia de recerca a Espanya.

Aquesta inversió servirà perquè el nostre país i el nostre sistema públic de finançament siguin més competitius per pagar el sou a aquests investigadors -que serà d'un mínim de 80.000 euros anuals- per contractar el personal de recerca que sigui necessari per conformar el seu grup de recerca i per a l’adquisició d’equipament i adequació d’espais per a l’establiment del seu grup.

Elements relacionats