Presentació d'Ajuts Unzué-Luzón per a la investigació de l'Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA).

Fundacions privades  -

Ministerio de Ciencia e Innovación - Fundación Luzón

Investigació de l'Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA)

Les Ajudes Unzué-Luzón destinaran fins a 2,4 milions d'euros a la investigació d'aquesta malaltia neurodegenerativa del sistema nerviós, que ara mateix pateixen gairebé 4.000 persones a Espanya i que encara no tenen cura.

L'Institut de Salut Carles III (SCIII), organisme dependent del Ministeri de Ciència i Innovació, serà l'autoritat que avaluï i seleccioneu els projectes científics presentats a les convocatòries i en farà el seguiment científic de les investigacions en curs.

A més, l'ISCIII ha incrementat en els darrers quatre anys les seves activitats al voltant de la investigació de l'ELA i ha aportat un finançament de 4,3 milions d'euros entre el 2018 i el 2022 per a 13 projectes i grups de recerca de l'Àrea Temàtica de Malalties Neurodegeneratives (CIBERNED) del Centre de Recerca Biomèdica en Xarxa (CIBER).