Desenvolupen un robot autònom de doble-braç capaç de recollir fruites i verdures de manera selectiva en cultius sense danyar els aliments

Ministerio de Ciencia e Innovación - Agencia Estatal de Investigación

Proves de concepte

El Projecte PoCROBOCROP és una iniciativa del Grup de Robòtica d'Exteriors i de Serveis del Centre d'Automàtica i Robòtica del Consell Superior d'Investigacions Científiques-Universitat Politècnica de Madrid (CSIC-UPM). PoCROBOCROP va ser seleccionat dins de la convocatòria de Proves de Concepte 2021 i va rebre un finançament de 138.000 euros per part de l'Agència Estatal de Recerca.

En total, l'AEI va destinar 40 milions d'euros perquè 322 projectes de recerca se sotmetessin a una prova de concepte per testar la validesa tècnica i comercial dels seus resultats abans de llançar-los al mercat. Una prova de concepte és un estat de maduració d'una tecnologia o coneixement on, per primera vegada, se n'estudia la viabilitat al mercat, més enllà d'un resultat científic. Per tant, la seva execució serveix per accelerar la transferència de coneixement i resultats generats en projectes de recerca a nivell competitiu.

Aquesta convocatòria ha comptat amb fons europeus NextGeneration.