El Govern aprova un paquet de mesures per impulsar la investigació a l'àmbit de la salut i l'espai i promoure la igualtat en la ciència

Ministerio de Ciencia e Innovación

Promoció de la ciència

El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts un ampli paquet de mesures del Ministeri de Ciència i Innovació per impulsar la investigació en l'àmbit de la salut i l'espai i promoure la igualtat al sector de la ciència.

En concret, s'han aprovat tres convocatòries de l'Institut de Salut Carles III (ISCIII per protegir la salut de les persones. L'ISCIII és l'organisme públic de recerca biomèdica més gran d'Espanya i l'agència finançadora de la ciència sanitària:

• Convocatòria FORTALECE per a Instituts de Recerca Sanitària acreditats per l'ISCIII
  • Convocatòria TRANSMISSIONS per finançar projectes d'R+D+I vinculats a la Medicina Personalitzada i Teràpies Avançades
  • Convocatòria de Plataformes ISCIII de suport a l’R+D+i en Biomedicina i Ciències de la Salut

La Constel·lació Atlàntica serà una costelació de 16 petits satèl·lits, dels quals 8 es desenvoluparan a Espanya i 8 més a Portugal. Es destinaran prioritàriament a monitoritzar el canvi climàtic. En concret: les badies i estuaris, els efectes de desastres naturals a zones costaneres, la producció sostenible d'aliments, la gestió dels recursos marins i costaners, la monitorització de l'ecosistema marí i costaner.

Per últim, s'ha aprovat el Reial decret pel qual es regula el Distintiu d'Igualtat de gènere en R+D+I.