Investiguen com millorar el confort tèrmic i la salut en zones urbanes vulnerables emprant materials superficials que puguin aprofitar la radiació solar

Ministerio de Ciencia e Innovación - Agencia Estatal de Investigación

Recerca en rendiment energètic

La influència que exerceixen els materials amb què es construeixen els edificis sobre el confort urbà, el rendiment energètic i, fins i tot, la salut dels ciutadans és determinant. Tot i això, el paper dels materials superficials en façanes, cobertes i paviments sobre el microclima urbà no ha estat prou estudiat en la recerca de millores que transformin les ciutats en zones més habitables i sostenibles.

El projecte MateMAD, que estan desenvolupant investigadors de l'Institut de Ciències de la Construcció Eduardo Torroja (IETcc-CSIC), del Centre d'Investigacions Energètiques, Mediambientals i Tecnològiques (CIEMAT) i de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de la Universitat Politècnica de Madrid (UPM), persegueix corregir aquesta deficiència mitjançant una ambiciosa proposta que identifiqui quins materials de construcció ajudarien a reduir la demanda energètica, augmentar el confort tèrmic i millorar la qualitat de vida dels residents en àrees urbanes.

L'Agència Estatal de Recerca (AEI) finança amb més de 340.000 euros el projecte MateMAD, que es divideix en tres subprojectes seleccionats dins de la convocatòria Projectes d’R+D+I Generació de Coneixement i Reptes d’Investigació 2020.