Diana Morant: "El Govern aposta pel coneixement com a palanca de modernització"

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades

Política universitària

Després d'haver promès el càrrec davant el Rei, Morant ha rebut la cartera d'Universitats de l'anterior ministre Joan Subirats, a qui ha agraït el seu impuls reformista amb la Llei Orgànica del Sistema Universitari, que reverteix les retallades en finançament públic ocorreguts durant la dècada passada.

La ministra ha assenyalat que continuarà treballant per modernitzar les nostres universitats i adaptar-les als reptes contemporanis amb eines com l'Estatut del Personal Docent i Investigador amb l'objectiu de continuar avançant en una carrera acadèmica més estable, digna i predictible.

Així mateix, ha manifestat que les universitats són agents clau al servei de la societat i ha traslladat el seu compromís amb els rectors i la comunitat universitària per treballar plegats i aconseguir que el progrés social, formatiu i científic arribin a cada territori del nostre país. També ha subratllat la necessària col·laboració de les comunitats autònomes per fer front als reptes de les universitats.

El Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats serà l'encarregat de l'execució de la política del Govern en matèria de ciència, desenvolupament tecnològic i innovació a tots els sectors, així com la proposta i execució de la política a les universitats. Aquest Ministeri disposa, com a òrgan superior, de la Secretaria dEstat de Ciència, Innovació i Universitats.