El Govern destina prop de 500 M€ a la formació del personal universitari i a transferència de coneixement

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades - Agencia Estatal de Investigación

Talent investigador, innovador i emprenedor

El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts dues convocatòries dotades amb un pressupost total de 494 milions d'euros per a la formació de futurs professors universitaris que realitzin les seves tesis doctorals a universitats espanyoles i impulsar projectes de col·laboració entre empreses i organismes de recerca, reforçant la transferència de coneixement.

Convocatòria de projectes de col·laboració publicoprivada

La convocatòria 2023 de Projectes de col·laboració publicoprivada és la principal convocatòria de transferència de coneixement de l'Agència Estatal de Recerca (AEI).

La ministra ha subratllat que aquesta edició de la convocatòria incrementa un 23% la seva quantia respecte a la del 2022, fins a assolir els 320 milions, ampliables a 360 milions si hi hagués disponibilitat financera.

Aquesta convocatòria té una part de préstecs o crèdits i una part de subvenció. Aquesta última s'ha incrementat un 44% des del 2017, cosa que ha permès traccionar millor la inversió que fan les empreses privades, augmentant en 14 punts el percentatge d'èxit de la convocatòria.

Convocatòria per a Formació del Professorat Universitari corresponent a l'any 2023

La convocatòria de 2023 de Formació de Professorat Universitari (FPU) és la convocatòria principal per a l'accés de doctorands a les universitats espanyoles i compta amb una dotació de 120 milions d'euros (ampliables a 134 milions si hi ha disponibilitat financera).

Aquests ajuts, que es convocaran en règim de concurrència competitiva, tenen per objectiu la formació investigadora en programes de doctorat per a la consecució del títol de Doctor/a i l'adquisició de competències docents universitàries a qualsevol àrea del coneixement científic que facilitin la futura incorporació dels beneficiaris al sistema espanyol deducació superior i de recerca científica.