El Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats atrau 30 científics d'excel·lència internacional

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades - Agencia Estatal de Investigación

Excel·lència científica

El Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, a través de l'Agència Estatal de Recerca (AEI), ha publicat la resolució de concessió de la primera convocatòria del Programa ATRAE, per la qual es destinen 27,5 milions d'euros per a la incorporació de 30 investigadors i investigadores de reconegut prestigi internacional al sistema espanyol d'R+D+I.

Del total d'investigadors i investigadores seleccionats, 15 són espanyols, 4 procedeixen d'Alemanya, 4 d'Itàlia, 3 de França, 1 de Bèlgica, 1 d'Holanda, 1 de Portugal i 1 de Regne Unit.

Cadascun rebrà una ajuda de fins a un milió d'euros per desenvolupar la seva línia de recerca a Espanya, comprar equipament, contractar personal i cobrir el sou. El contracte tindrà una durada inicial de tres a quatre anys amb un compromís d'estabilització per part de l'entitat que l'acull.

El personal investigador seleccionat ha de tenir més de set anys d'experiència postdoctoral i haver desenvolupat la seva activitat a l'estranger almenys 5 dels darrers 7 anys.

Els beneficiaris d'ATRAE són les institucions d'acollida, entre les quals s'inclouen els organismes públics de recerca, les universitats públiques i els instituts universitaris, les universitats privades, les entitats i institucions sanitàries públiques, els instituts de recerca sanitària acreditats de naturalesa pública i altres centres públics d’R+D+I.