El Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats destina 655 milions d'euros a la convocatòria de projectes de generació de coneixement

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades - Agencia Estatal de Investigación

Projectes d’R+D+I

El Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, a través de l'Agència Estatal de Recerca (AEI), ha publicat la convocatòria 2023 d'ajuts a Projectes de Generació de Coneixement i actuacions per a la formació de personal investigador predoctoral associades a aquests projectes, que compta amb un pressupost total de 655 milions d’euros.

Aquesta convocatòria té per objecte finançar la realització de projectes de recerca d'una durada de 3 o 4 anys dirigits tant a fomentar la generació i l'avenç significatiu del coneixement científic i la recerca de qualitat contrastada com a avançar cap a la cerca de solucions als reptes de la societat.

Així mateix, es finançaran actuacions encaminades a la formació de personal investigador predoctoral mitjançant la realització d’una tesi doctoral associada als projectes de recerca esmentats. Aquests ajuts predoctorals es cofinançaran amb càrrec al Fons Social Europeu Plus (FSE+). Del pressupost total de la convocatòria (ampliable a 50 milions més), 485 milions d'euros són en forma de subvenció i 170 milions en forma de bestreta reemborsable FEDER.

El termini de presentació de sol·licituds serà des del 9 de gener fins al 30 de gener de 2024.