Diana Morant visita el Centre de Tecnologia Nanofotònica de València on el Ministeri ha invertit 2 M€ per reforçar les seves capacitats en la fabricació de xips fotònics

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades

Nanofotònica

La ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, ha visitat aquest dilluns el Centre de Tecnologia Nanofotònica de la Universitat Politècnica de València (UPV), on el Govern espanyol ha destinat dos milions d'euros per reforçar les seves capacitats de fabricació de xips fotònics.

Aquesta dotació, que està finançada amb els fons europeus del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i en el marc del PERTE Chip, servirà per impulsar la renovació d’equipament d’aquest institut universitari de recerca, que aporta serveis de fabricació a l’ecosistema dels xips fotònics per fomentar i acompanyar el creixement d’aquesta indústria.

Aquests xips es fan servir en sectors estratègics com a sensors d'alimentació i en àmbits com l'aeroespacial, la defensa i la ciberseguretat. També s'utilitzen per augmentar les prestacions dels xips microelectrònics.