L'Agència Estatal de Recerca destina 320 milions d'euros a projectes de recerca entre empreses i organismes públics

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades - Agencia Estatal de Investigación

Projectes de col·laboració publicoprivada

L'Agència Estatal de Recerca (AEI), organisme dependent del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, ha llançat la convocatòria 2023 de Projectes de col·laboració publicoprivada, la principal en transferència de coneixement de l'AEI amb un pressupost de 320 milions d'euros (80 M€ en forma de subvenció, 60 M€ en forma de bestreta reemborsable FEDER i 180 M€ en forma de préstec). Aquesta convocatòria incrementa un 23% la quantia respecte a la del 2022.

L'objectiu d'aquesta convocatòria, el termini de sol·licitud del qual s'obre el 30 de gener i es tancarà el 20 de febrer, és fomentar la cooperació entre empreses i organismes de recerca per promoure el desenvolupament de noves tecnologies, l'aplicació empresarial de tècniques innovadores i contribuir-hi a la creació de productes i serveis capdavanters.

El pressupost mínim del projecte serà de 400.000 euros i tindran una durada de tres anys.

Per poder sol·licitar aquests ajuts, les entitats interessades han de ser universitats, centres de recerca, centres tecnològics o dinnovació o empreses.