El Govern presenta un programa per incorporar 3.400 professors ajudant doctor a les universitats públiques

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades

Carrera investigadora

El Govern d'Espanya ha presentat avui el Programa per a la Incorporació de Talent Docent i Investigador a les Universitats Espanyoles, que implicarà finançar amb 150 milions d'euros anuals per curs acadèmic un total de 3.400 places de professors i professores ajudant doctor a les universitats públiques a partir del proper curs 2024-2025 i durant els sis anys de durada d'aquesta modalitat de contracte. Aquesta xifra equival al doble del nombre de places d’una convocatòria ordinària de professorat ajudant doctor a les universitats públiques del país.

El Programa del Govern d'Espanya exigeix la participació corresponent de cadascuna de les CCAA, com a administracions competents, que hauran de sufragar la resta de places de professorat ajudant doctor que necessiten les seves universitats públiques.

El Programa suposa el pla d'estabilització i retenció de talent més gran que un govern hagi presentat al nostre país per convertir les universitats públiques espanyoles en centres d'excel·lència en millorar les condicions d'atracció del talent i aconseguir, així, el rejoveniment i consolidació de les seves plantilles.