El MICIU reforça els centres de recerca i universitats amb una inversió de 224 M€ per a l'adquisició d'equipament cientificotècnic

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades - Agencia Estatal de Investigación

Equipament cientificotècnic

El Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats destinarà 224 milions d'euros per reforçar els centres de recerca i les universitats públiques del nostre país a través de la convocatòria 2024 d'ajuts per a l'adquisició d'equipament cientificotècnic, de l'Agència Estatal de Recerca (AEI).

Del pressupost total de la convocatòria, que està cofinançada per la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), es concediran 130 milions d'euros en forma de bestreta reemborsable FEDER, 85 milions d'euros en forma de préstec i 9 milions d'euros en forma de subvenció.

L'objectiu és proveir d'equipament cientificotècnic les entitats de recerca, dotant-les d'equips d'última generació, i afavorir-ne la gestió especialitzada i eficient, així com l'expansió de l'ús i l'accés generalitzat a aquests serveis comuns per part dels grups. de recerca.

Així mateix, es promou la prestació i la utilització de serveis de recerca, optimitzant costos, i l'obtenció de dades més fiables i de gran qualitat tècnica per a l'execució d'una investigació multidisciplinària i d'excel·lència i el desenvolupament d'activitats d'R+D altament competitives.

Addicionalment, es pretén fomentar la programació conjunta amb les comunitats autònomes.