Cigudosa: "El Govern d'Espanya treballa per convertir el coneixement en motor de prosperitat del nostre país"

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades

Comissió de Ciència, Innovació i Universitats del Congrés dels Diputats

El secretari d'Estat de Ciència, Innovació i Universitats, Juan Cruz Cigudosa, ha comparegut avui per primera vegada a la Comissió de Ciència, Innovació i Universitats del Congrés dels Diputats, on ha assegurat que el Govern d'Espanya "treballa per convertir el coneixement en motor de prosperitat per al nostre país". "Volem portar el coneixement i la innovació a tots els territoris", ha subratllat.

Durant la seva intervenció, Cigudosa ha presentat el Pla Estatal de Recerca Científica i Tècnica i d'Innovació (PEITCI) 2024-2027 i ha assenyalat que estarà sotmès a una avaluació externa independent, que prioritzi criteris d'excel·lència, d'eficiència i que s'abordi si s'està fent bé i com millorar.

El secretari també ha apostat per transformar la ciència i el talent en solucions innovadores que millorin la vida de les persones i garanteixin l'autonomia estratègica d'Europa. "Creiem que convertir el coneixement en benestar es realitza a través de la transferència i aquest serà el full de ruta del nostre Ministeri", ha remarcat.