Les universitats van aconseguir el 68% dels projectes de recerca que van obtenir finançament per fer Proves de Concepte

Ministerio de Ciencia e Innovación

Prova de Concepte

L'Agència Estatal de Recerca (AEI) ha publicat un informe en què s'analitzen els resultats de la resolució de la convocatòria 2021 de Projectes d'R+D+I per a la realització de 'Proves de Concepte', la primera d'aquestes característiques a nivell nacional. En total, l'AEI va destinar 40 milions d'euros perquè 377 projectes de recerca se sotmetessin a una prova de concepte per tal de testar la validesa tècnica i comercial dels seus resultats abans de llançar-los al mercat.

Una prova de concepte és un estat de maduració d'una tecnologia o coneixement on, per primera vegada, se n'estudia la viabilitat al mercat, més enllà d'un resultat científic. Per tant, la seva execució serveix per accelerar la transferència de coneixement i resultats generats en projectes de recerca a nivell competitiu.

Aquesta convocatòria, gestionada per l'AEI, tenia com a objectiu fomentar l'esperit emprenedor dels investigadors i accelerar la transferència dels coneixements generats en projectes aprovats del Pla estatal d’R+D+I, de les convocatòries 2016 i 2017 de projectes d'R+D+I en les seves modalitats de 'Reptes Recerca i 'Generació de Coneixement', gestionats també per l'AEI. La sol·licitud de proves de concepte es va obrir el maig del 2021 i es va resoldre el novembre del 2021. El pressupost total d'aquesta convocatòria va ser de 40 milions d'euros en la modalitat de subvenció.