Altres notícies

Actualitat d'R+D+I

11ª Trobada de Gestors "Professionalising Research Management in Catalonia" - 15/06/23

Horitzó Europa  -

Departament de Recerca i Universitats

Gestió de la recerca

L'acte d'enguany vol posar en valor la professionalització dels gestors/es de recerca, alineant-nos amb les bones pràctiques europees i d'acord amb la rellevància de l'Acció 17 i els projectes finançats per la Comissió Europea. Per primera vegada la UE ha identificat la gestió de la recerca com una de les 20 prioritats de l'Espai Europeu de Recerca (ERA): RESEARCH MANAGEMENT INITIATIVE  - Enhancing the strategic capacity of Europe's public research performing and funding organisations. Aquesta acció destaca entre d'altres elements, la importància de comptar amb xarxes o iniciatives per tenir una forta comunitat de gestors/es de recerca.

La primera part de la Trobada es centrarà en el paper del gestor/a a la recentment aprovada Llei de la Ciència Catalana 9/22, i el posicionament de Catalunya al programa Horizon Europe. A la segona part es tractaran les diferents iniciatives en curs al voltant de l'Acció 17 i els projectes UE Roadmap i CARDEA i, a continuació, hi haurà sessions interactives per compartir experiències i abordar les necessitats comunes dels gestors/es.

Elements relacionats