Premi de Recerca Fiscal i Estudis Tributaris 2023

Del 3 de juny al 24 de juliol de 2023

Departament d'Economia i Hisenda

El Premi Recerca Fiscal i Estudis Tributaris té com a finalitat el reconeixement als millors treballs d'estudis superiors universitaris de grau o màster en matèria de dret financer i tributari i d'hisenda pública.

El Premi Recerca Fiscal i Estudis Tributaris estableix quatre categories:

• Categoria A. Treballs de final de grau de l'àmbit del dret financer i tributari: 1.500 euros.
  • Categoria B. Treballs de final de grau de l'àmbit de la hisenda pública: 1.500 euros.
  • Categoria C. Treballs de final de màster en l'àmbit del dret financer i tributari: 1.500 euros.
  • Categoria D. Treballs de final de màster en l'àmbit de la hisenda pública: 1.500 euros.

Els treballs de final de grau (TFG) han de consistir en projectes de recerca que abordin algun tema relacionat amb el dret financer i tributari o amb la hisenda pública, que s'hagin presentat i qualificat en qualsevol universitat pública o privada catalana, d'una altra comunitat autònoma, d'altres països de la Unió Europea o de la resta del món, durant l'últim curs del grau universitari com a assignatura obligatòria per obtenir la titulació de conformitat amb el pla d'estudis corresponent.

Els treballs de final de màster (TFM) han de consistir en projectes de recerca que tinguin per objecte algun tema relacionat amb el dret financer i tributari o amb la hisenda pública, que s'hagin presentat i qualificat en qualsevol universitat pública o privada catalana, d'una altra comunitat autònoma, d'altres països de la Unió Europea o de la resta del món, com a concreció final del procés d'aprenentatge de titulacions oficials de màsters, dirigits a la consecució d'assoliments acadèmics, especialitats professionals o iniciació de la recerca.

Els TFG i els TFM han de comptar amb la direcció i la tutoria d'una persona docent de la universitat on l'alumne/a s'hagi matriculat per cursar els estudis superiors de grau o màster.

Els treballs, segons la normativa de cada universitat, s'han d'haver qualificat amb una nota mínima de 8 sobre 10.

Els treballs han de ser originals i inèdits.

Un mateix treball només es pot presentar a una de les categories del Premi.

La llengua dels treballs pot ser el català, l'aranès, el castellà o l'anglès.

El Premi Recerca Fiscal i Estudis Tributaris és compatible amb la percepció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos amb la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, de qualsevol comunitat autònoma, estatal, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

Poden ser candidats a aquest Premi els autors i autores, majors d'edat i de qualsevol nacionalitat, que hagin presentat en una universitat pública o privada catalana, d'una altra comunitat autònoma, d'altres països de la Unió Europea o de la resta del món, un TFG o TFM que reuneixi els requisits indicats.

Poden participar a la convocatòria d'aquest Premi, en les diverses categories, en el cas de treballs en col·laboració o en règim de coautoria, l'agrupació de fins a un màxim de dues persones autores de l'obra.

DOGC 8929, de 02/06/2023

Del 03/06/2023 al 24/07/2023