Ayudas para la realización de proyectos de I+D+i

Del 10 de juny al 10 de juliol de 2023

Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico - Consejo de Seguridad Nuclear

Subvencions destinades a la realització de projectes d'R+D+I en les línies que, referents als programes contemplats al Pla d'R+D+I del Consell de Seguretat Nuclear 2021-2025, es relacionen a continuació:

• Desenvolupament d'una aplicació per a la deconvolució d'espectres de centelleig líquid.
  • Procés de calibratge i engegada d'equips associats a les mesures de desclassificació de residus.
  • Indicadors per al control regulador de la minimització de generació de residus radioactius a les instal·lacions productores.
  • Desenvolupament dun sistema de monitorització de radiació gamma sobre vehicle aeri pilotat remotament.
  • Cribratge d'individus potencialment exposats a radiacions ionitzants mitjançant l'actualització i automatització de la dosimetria biològica.
  • Aspectes socials i ètics de la protecció radiològica.
  • Validació i aplicació a planta de fenomenologia d'accident sever i APS: combustió de H2 i CO amb codis fluid-dinàmics.
  • Anàlisi de l'impacte de la intrusió de gas nitrogen al circuit primari de refrigeració de plantes nuclears en seqüències accidentals.
  • Investigació sobre contenidors demmagatzematge en sec.
  • Desenvolupament i aplicació de metodologies de càlcul d'incerteses a la progressió d'un accident sever en un LWR i el seu impacte a l'anàlisi del terme font.
  • Aplicacions de tècniques d'APS dinàmic.
  • Investigació sobre la química de l'aigua a les centrals nuclears.
  • Aplicacions de tècniques d'intel·ligència artificial per millorar la gestió de vida i el manteniment de centrals nuclears.
  • Intel·ligència artificial aplicada a lexperiència operativa de les centrals nuclears.
  • Estudi de la vulnerabilitat radiològica de les instal·lacions nuclears i de les instal·lacions radioactives de 1a i 2a categoria davant amenaces cibernètiques.

L'Annex 1 d'aquesta Resolució descriu els objectius de les diferents línies d'activitat que s'hauran de contemplar a les propostes que es presentin a aquesta convocatòria.

La quantia total màxima per a totes les anualitats és de 1.500.000 euros.

Únicament se seleccionarà un projecte per cada línia d’R+D+i, si bé, en cas de quedar alguna línia deserta, s'atendrà al que estableix l'article 14 d'aquesta convocatòria.

La quantia individual màxima de cada subvenció serà de 100.000€.

Els projectes que es presentin a aquesta convocatòria tindran un període dexecució mínim de dos anys i màxim de tres anys, comptats a partir de l’endemà de la data de notificació als interessats de la resolució de concessió.

La durada d'un projecte podrà prorrogar-se fins a un màxim de dotze mesos, posteriors a la data de finalització inicialment prevista a la sol·licitud, prèvia sol·licitud motivada pel responsable del projecte, que haurà de ser acceptada per la Presidència del CSN o per l'òrgan en qui delegui.

Poden obtenir la condició de beneficiari les persones jurídiques següents que tinguin personalitat jurídica pròpia, estiguin vàlidament constituïdes i tinguin residència fiscal o un establiment permanent a Espanya:

• Universitats públiques i privades i els seus instituts universitaris que estiguin inscrites al Registre d'Universitats, Centres i Títols.
  • Fundacions universitàries de les universitats referides al paràgraf anterior.
  • Entitats i institucions sanitàries públiques i privades sense ànim de lucre i vinculades o concertades amb el sistema nacional de salut.
  • Organismes o entitats del sector públic de les comunitats autònomes.
  • Organismes o entitats que integren el sector públic institucional estatal.
  • Entitats de dret privat vinculades o dependents de les administracions públiques.
  • Empreses, entenent com a tals tota societat mercantil, independentment de la seva forma jurídica, que de manera habitual exerceixi una activitat econòmica adreçada al mercat.

Els projectes que es presentin podran ser desenvolupats de manera individual, per una única entitat, o per diverses entitats.

BOE 138, de 10/06/2023

Del 10/06/2021 al 10/07/2023