Subvencions per a projectes de desenvolupament i d'educació global. Modalitat 1. Projectes de desenvolupament

Del 14 de juny a l'11 de juliol de 2023

Departament d'Acció Exterior i Unió Europea - Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament

Els projectes han d'incorporar l'enfocament de gènere i basat en drets humans (EGiBDH).

Han d'incidir en alguna o algunes de les prioritats sectorials i àmbits de treball següents:

• Defensa i promoció dels drets humans
  • Defensa de la justícia de gènere i dels drets de les dones i de les nenes
  • Prevenció de conflictes violents i construcció de pau
  • Promoció de la salut global
  • Defensa i promoció del dret a un medi ambient net, saludable i sostenible, i a la justícia climàtica
  • Defensa del dret al refugi i a la mobilitat humana
  • Enfortiment institucional i democràtic
  • Impuls a les economies transformadores

Específics per a la modalitat de desenvolupament. S'han d'executar en alguna de les localitzacions geogràfiques següents:

1. Bolívia, Colòmbia, l'Equador, Gàmbia, Guatemala, Hondures, el Marroc, Moçambic, Nicaragua, El Salvador, el Senegal i Tunísia. També es poden executar a Palestina, el Sàhara Occidental i el Kurdistan.
  2. Països i territoris sotmesos a conflictes de llarga durada, així com en territoris on visquin les diàspores procedents de zones en conflicte (siriana, kurda, palestina, sahrauí, veneçolana, mesoamericana o afgana, entre d'altres.
  3. Les zones especialment vulnerables, les regions frontereres i els espais de "no dret".

Durada dels projectes: una durada mínima de 12 mesos i una durada màxima de 24 mesos.

Nombre màxim de projectes per entitat, tant en solitari com en agrupació: 1 projecte.

Dotació pressupostària per a projectes de desenvolupament: 6.000.000 euros.

Per a projectes de la modalitat de desenvolupament, l'import de la subvenció sol·licitada ha d'estar comprès entre un mínim de 150.000 euros i un màxim de 300.000 euros, si el projecte es presenta en solitari; i entre un mínim de 150.000 euros i un màxim de 450.000 euros, si el projecte es presenta en agrupació d'entitats.

En qualsevol cas, l'import de la subvenció sol·licitada no pot ser superior al 95 % del cost total del projecte.

• Organitzacions no governamentals de desenvolupament (ONGD) amb implantació a Catalunya
  • Universitats públiques catalanes i els centres de recerca adscrits de caràcter públic
  • Universitat Oberta de Catalunya

DOGC 8935, de 13/06/2023