Ayudas para incentivar la incorporación de talento consolidado «Programa ATRAE»

Del 29 de juny al 27 de juliol de 2023

Ministerio de Ciencia e Innovación - Agencia Estatal de Investigación

Afavorir la circulació de coneixement i personal investigador excel·lent, incorporant-lo de manera estable al SECTI, donant suport a la seva carrera i estimulant la generació i consolidació d'equips de recerca de primer nivell, així com promoure carreres investigadores atractives i sostenibles, donant suport a les Universitats, OPI i centres de recerca públics, comptant amb el seu compromís a assolir aquest objectiu.

Conceptes finançables de l’actuació: el cost de contractació del/de la IP, els costos d’execució d’un projecte de recerca i els costos destabliment i/o millora dinstal·lacions i equips.

Import de l’ajuda: 1.000.000€ per actuació, incloent costos indirectes (25% dels costos dexecució del projecte de recerca i dels costos d’establiment i/o millora dinstal·lacions i equips).

Durada del projecte: 3 o 4 anys. La vinculació laboral dels IP a les entitats beneficiàries s'ha de fer a través de la modalitat de contracte d'investigador/a distingit/ada, previst a l'article 23 de la Llei 14/2011, d'1 de juny. La retribució mínima salarial és de 80.000 euros bruts anuals.

Els organismes públics dinvestigació, les universitats públiques i els seus instituts universitaris, les universitats privades, les entitats i institucions sanitàries públiques, els instituts de recerca sanitària acreditats de naturalesa pública, i altres centres públics d’R+D+i.

Es considera investigador/a consolidat/ada, de reconegut prestigi internacional, persones que responguin a criteris com

• Trobar-se dins del 10% d'investigadors/es més destacats a la seva àrea d'especialització a nivell global,
  • Ser investigador/a responsable d'un projecte actiu del Consell Europeu de Recerca (ERC),
  • Posseir el nivell més alt de la carrera acadèmica/investigadora al país d'origen, o
  • Haver dirigit com a IP un nombre significatiu de projectes de recerca en convocatòries competitives, ja siguin nacionals de qualsevol país o internacionals, havent realitzat al llarg de la seva carrera contribucions de gran rellevància i impacte a la seva àrea d'especialització.

Requisits del/de la investigador/a principal (IP):

• Estar en possesió del grau de doctor. La data d’obtenció del grau de doctor/a ha de ser anterior a l’1 de gener de 2016.
  • Haver estat vinculat professionalment amb organismes d’investigació estrangers durant, almenys, 5 anys, durant el període comprès entre l’1 de gener de 2016 i la data d’inici del termini de presentació de sol·licituds.

BOE 146, de 20/06/2023

Del 29/06/2023 al 27/07/2023 a les 14.00 hores (CET)

Ciències de la Salut – Ciències de la Vida – Ciències Experimentals – Ciències Socials – Enginyeria i Arquitectura – Humanitats