Premis de recerca i innovació en serveis socials bàsics. Premi de recerca 2023

Del 29 de juny al 26 de juliol de 2023

Departament de Drets Socials

Premi de recerca per distingir els treballs de recerca dins de les prioritats  i actuacions del marc del II Pla estratègic de serveis socials 2021-2024.

D'aquestes actuacions, se'n desprenen tres que es relacionen amb la recerca:

• Anàlisis i propostes de millora en la planificació, el finançament, la gestió i l'avaluació de les diverses prestacions que es duen a terme des del Sistema Català de Serveis Socials.
  • Anàlisi dels reptes socials emergents en la societat catalana (com ara l'envelliment, el racisme, els treballadors i les treballadores pobres, el sensellarisme, la pobresa infantil, la violència masclista, la corresponsabilitat i els usos del temps, la valoració del treball de cures, la reversió de la feminització de la pobresa, el feminisme interseccional, els drets humans i la igualtat de tracte, el col·lectiu LGBTI+, etc.) i disseny de polítiques públiques innovadores amb capacitat de ser experimentades i avaluades.
  • Estudi de les diverses formes de governança de les polítiques socials i de cogestió dels serveis socials: gestió de xarxes, participació social de les dones i de les entitats de dones, ecosistemes, cocreació, laboratoris d'innovació, etc.

Persones jurídiques i els ens locals, així com l'àmbit acadèmic i l'universitari (grups de recerca, docents universitaris) i els professionals de les àrees bàsiques de serveis socials.

Les persones participants poden presentar més d'un treball i concursar en les dues categories dels premis.

DOGC 8946, de 28/06/2023

Del 29/06/2023 al 26/07/2023