Ayudas a proyectos de I+D en líneas estratégicas en el marco de la Iniciativa TransMisiones 2023

Del 3 al 28 de juliol de 2023

Ministerio de Ciencia e Innovación - Agencia Estatal de Investigación

Finançar projectes d'R+D, executats en col·laboració per una agrupació d'organismes de recerca i difusió de coneixements, amb la finalitat de donar resposta als desafiaments identificats a les prioritats temàtiques (veure resum i Annex II de la convocatòria).

El projecte s'emmarcarà en una actuació coordinada d’R+D, en el marc de la Iniciativa TransMisiones 2023, en què col·laboren dues agrupacions diferents, una formada per organismes de recerca i de difusió de coneixement i una altra formada per empreses.

Els projectes presentats per l'agrupació AEI hauran de complir els següents requisits:

• Pressupost: El pressupost mínim del projecte serà de 750.000 euros.
  • Durada: Els projectes tindran una durada de 3 o 4 anys. La data d'inici dels projectes serà l'1 de gener del 2024.
  • Participació:
  1. La representant de l'agrupació AEI que presenti el projecte serà l'entitat que signi i registri la solitud, i pot ser qualsevol de les entitats participants a l'agrupació. Aquesta entitat actuarà com a sol·licitant de l’ajuda i com a interlocutor únic.
  2. El projecte haurà de comptar amb la participació dun mínim de dues entitats.
  3. La participació mínima per entitat serà del 10% del pressupost total del projecte. Per ser participant a l'agrupació, cal presentar pressupost i sol·licitar ajuda.
  4. Els projectes es realitzaran mitjançant col·laboració efectiva. Les entitats beneficiàries tindran dret a publicar els resultats dels projectes de recerca, sempre que es derivin directament de la investigació realitzada per aquests.
  5. El projecte que es financi serà part d'una actuació coordinada en què col·laboren dues agrupacions diferents, una formada per empreses (agrupació CDTI) i una altra formada per organismes de investigació i de difusió de coneixement (AEI).

Les agrupacions AEI han d'estar constituïdes per:

• Els organismes públics de recerca,
  • Les universitats públiques i privades,
  • Les entitats i les institucions sanitàries públiques i privades sense ànim de lucre,
  • Els Instituts de recerca sanitària acreditats,
  • Els Centres Tecnològics i Centres de Suport a la Innovació Tecnològica, i
  • Altres centres d'I+ D+i, públics i privats sense ànim de lucre.

Cada agrupació AEI haurà de complir els requisits de mida i composició detallats més amunt.

Perquè un projecte presentat per l'agrupació AEI obtingui finançament en aquesta convocatòria serà requisit imprescindible que el projecte presentat per l'agrupació CDTI, que forma part de l'actuació coordinada, obtingui finançament per part del CDTI a la convocatòria 2023 d'ajuts destinats a "Misiones de Ciència i Innovació" en el marc de la Iniciativa TransMisiones 2023.

BOE 155, de 30/06/2023

Del 03/07/2023 al 28/07/2023, a les 14:00 hores (CET)

Ciències de la Salut – Ciències de la Vida – Ciències Experimentals – Ciències Socials – Enginyeria i Arquitectura – Humanitats