Subvencions per a projectes de recerca educativa

De l'1 al 21 de setembre de 2023

Departament d'Educació

La finalitat de les subvencions és finançar projectes de recerca educativa amb l'objectiu de fer un salt qualitatiu en el sistema educatiu per potenciar tot el coneixement científic generat per la recerca educativa.

Les recerques han d'estar contextualitzades en el sistema educatiu català.

Hi ha tres línies de recerca subvencionables:

• Línia A - Recerca basada en dades quantitatives que segueixin metodologies experimentals o quasi experimentals.
  • Línia B - Recerca basada en la revisió de la literatura amb anàlisi de casos i propostes d'actuació.
  • Línia C - Aplicació d'evidències de recerca en centres educatius.

No són objecte d'aquestes subvencions els projectes que tinguin com a propòsit organitzar i dur a terme cursos, seminaris o congressos.

El període d'execució de les actuacions subvencionables s'inicia l'11 de juliol de 2023 i finalitza el 30 de setembre de 2026. Es poden executar els projectes i les actuacions en un termini inferior al de la data de finalització establerta.

Poden ser beneficiàries d'aquestes subvencions les entitats següents:

• Universitats de qualsevol titularitat d'àmbit nacional. Les universitats públiques han de fer la sol·licitud a través de l'EACAT.
  • Centres de recerca participats majoritàriament per una administració pública o que en siguin dependents.
  • Entitats sense finalitat de lucre que tinguin recollit en els seus estatuts o en l'acta fundacional que la recerca és una de les seves activitats principals.
  • Fundacions que tinguin per objecte el foment i desenvolupament de la recerca.
  • Agrupacions de la tipologia d'entitats expressades anteriorment que, encara que no tinguin personalitat jurídica, poden dur a terme els projectes, les activitats o els comportaments o es troben en la situació que motiva la concessió de la subvenció.

L'execució del projecte correspon a un equip de recerca adscrit a l'entitat beneficiària.

DOGC 8977, de 10/08/2023

De l'01/09/2023 al 21/09/2023 (CET)

Ciències Socials