Ajuts per a projectes d'innovació per a la millora de la qualitat docent en matèria de violència de gènere 2023 (INDOVIG 2023)

Del 19 de setembre al 31 d'octubre de 2023

Departament de Recerca i Universitats - Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca

Les característiques que han de complir els projectes són:

• Considerar el marc general per a la incorporació de la perspectiva de gènere en docència universitària de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya i el que disposa la Llei 17/2020, de 22 desembre, de modificació de la Llei 5/2008, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
  • Desenvolupar noves estratègies, recursos didàctics i metodològics, així com la millora dels ja existents, de suport als processos d'ensenyament, d'aprenentatge-servei, d'acció tutorial o d'acompanyament a l'alumnat i al professorat.
  • Donar una resposta adequada a les noves exigències acadèmiques, promoure l'aprenentatge en entorns virtuals, la utilització de les TIC i la digitalització i demostrar l'avenç en la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 de Nacions Unides.

Els resultats del projecte han de ser sostenibles més enllà de la durada del projecte.

Es prioritzaran els projectes multidisciplinaris i de col·laboració amb altres grups i entitats del sistema català d'Universitats i Recerca i/o d'àmbit internacional, així com l'estratègia de difusió i transferència dels resultats del projecte. Es valorarà la utilització de metodologies innovadores tipus COIL o discussion groups, hackatons, etc. que afavoreixin l'enfortiment de nous espais de col·laboració per a l'intercanvi de coneixements i bones pràctiques, així com l'enfocament des d'una perspectiva interseccional.

Es recomana la cooperació i establiment de sinergies amb altres projectes finançats en el marc d'aquesta convocatòria o de convocatòries anteriors d'aquest programa per incrementar l'impacte dels projectes i evitar duplicitats. També es poden utilitzar els resultats de projectes finançats en convocatòries anteriors, tenint en compte els drets de propietat intel·lectual quan sigui pertinent.

Els requeriments dels projectes són:

• Vetllar per la paritat de gènere de l'equip encarregat de desenvolupar i implementar el projecte i en totes aquelles activitats que es portin a terme (congressos, ponències en jornades, etc.), sempre que sigui possible.
  • Seguir els principis de propietat intel·lectual de la legislació vigent.
  • Promoure pràctiques de ciència oberta
  • Participar en accions de comunicació i difusió

El termini d'execució dels projectes és de divuit mesos, a comptar des de la publicació al tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya de la resolució definitiva de concessió dels ajuts.

L'import màxim de l'ajut serà de 12.000 euros.

Podran ser beneficiaris d'aquests ajuts

• les universitats del sistema universitari de Catalunya,
  • els centres de recerca públics i privats,
  • les fundacions hospitalàries i
  • les infraestructures científiques i tècniques singulars amb personalitat jurídica pròpia i seu a Catalunya.

Els centres i les fundacions han de tenir com a activitat principal la recerca, d'acord amb els seus estatuts o amb la normativa que els reguli, i seu a Catalunya.

La persona responsable del projecte haurà d'estar vinculada a la institució beneficiària estatutàriament o contractualment durant, com a mínim, tot el període d'execució del projecte. El personal investigador que lideri el projecte només podrà constar en una sol·licitud de la corresponent convocatòria.

DOGC 9002, de 18/09/2023

Del 19/09/2023 al 31/10/2023, a les 14.00 h (CET)

Ciències Socials – Humanitats