Ajuts Joan Oró per a la contractació de personal investigador predoctoral en formació (FI)

Del 20 de setembre al 10 d'octubre de 2023, del 18 al 25 d'octubre de 2023 i de l'11 al 25 de gener de 2024

Departament de Recerca i Universitats - Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca

Aquests ajuts han de contribuir a promoure l'activitat formativa i de recerca del personal investigador contractat i a incrementar-ne la qualificació i la professionalització durant les fases inicials de la carrera investigadora, i així enfortir la generació de coneixement fronterer en la recerca i en la seva transferència.

El mòdul anual per a la primera i la segona anualitats de l'ajut ascendeix a 22.590,67 euros per persona investigadora contractada, amb un mòdul mensual de 1.882,56 euros i un mòdul diari de 61,89 euros.

El mòdul anual per a la tercera anualitat de l'ajut és de 23.956,66 euros per persona investigadora contractada, amb un mòdul mensual de 1.996,39 euros i un mòdul diari de 65,63 euros.

El mòdul anual per a la quarta i la cinquena anualitats de l'ajut és de 29.493,97 euros per persona investigadora contractada, amb un mòdul mensual de 2.457,83 euros i un mòdul diari de 80,81 euros. Aquest mòdul únicament s'aplica per a les contractacions de les persones amb discapacitat.

Es poden beneficiar d'aquests ajuts les universitats públiques i privades del sistema universitari de Catalunya, els centres de recerca, les fundacions hospitalàries i les infraestructures científiques i tècniques singulars (ICTS). Totes les entitats beneficiàries han de tenir una seu operativa a Catalunya, i han de tenir la capacitat de contractar personal investigador.

Queden exclosos d'aquests ajuts els parcs científics i tecnològics i els centres tecnològics de suport a l'activitat tecnològica i de difusió tecnològica.

Requisits de les persones candidates:

a) Nova concessió:

Poden sol·licitar l'ajut de nova concessió:

• Les persones que entre l'1 de gener de 2021 i la data d'inici del contracte objecte d'aquest ajut, han finalitzat els estudis conduents al doctorat d'acord amb el que preveu l'article 21 de la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la Ciència, la tecnologia i la innovació.
  • Excepcionalment, les persones que han finalitzat els estudis conduents al doctorat entre l'1 de gener de 2018 i la data d'inici del contracte objecte d'aquest ajut si, després d'haver finalitzat aquests estudis, s'han trobat en determinades situacions.
  • Les persones candidates que han obtingut, entre l'1 de gener de 2021 i la data d'incorporació, el títol oficial d'alguna de les especialitats en ciències de la salut i es desenvolupen determinats aspectes del sistema de formació sanitària especialitzada.

Les persones candidates han d'estar matriculades en un programa de doctorat d'una universitat del sistema universitari de Catalunya per al curs 2023-2024.

b) Renovació dels ajuts:

Poden sol·licitar l'ajut de renovació: Les persones investigadores contractades que compleixen els requisits següents:

• Haver estat contractades, en la primera o la segona anualitat, en el marc del programa Joan Oró d'ajuts per contractar personal investigador en formació (FI) per a l'any 2023. Excepcionalment, les persones amb discapacitat que hagin gaudit de la tercera o la quarta anualitat de l'ajut en el marc d'aquesta convocatòria, fins a un màxim de sis anualitats i d'acord amb el que estableix la base 5.1 de l'apartat II de l'annex de les bases reguladores.
  • Estar matriculades de la tutela acadèmica en un programa de doctorat d'una universitat del sistema universitari de Catalunya el curs 2023-2024.

Requisits dels directors o directores de tesi:

• Tenir una vinculació estatutària o laboral amb l'entitat d'adscripció de l'ajut. Aquesta vinculació ha de garantir suficientment la supervisió i el seguiment de la tesi doctoral de la persona candidata. No compleixen aquest requisit el personal amb dedicació a temps parcial, el personal en situació d'excedència, el professorat visitant i el professorat emèrit.
  • Formar part d'un grup de recerca reconegut en el marc de la convocatòria d'ajuts per donar suport a l'activitat científica dels grups de recerca de Catalunya (SGR-Cat 2021).
  • Ser investigadors principals o membres del projecte de recerca, contracte o conveni de recerca o de transferència. En el cas dels convenis o contractes de recerca o de transferència de coneixement, han de tenir un valor mínim de 24.000,00 (vint-i-quatre mil) euros.
  • Els projectes de recerca, contractes o convenis esmentats han d'estar vigents o concedits en el moment de presentar la sol·licitud. No es consideren projectes de recerca competitius els ajuts de suport als grups de recerca reconeguts per la Generalitat (SGR) ni els ajuts que tenen per objecte la incorporació de personal investigador.
  • Cada persona directora de tesi només pot constar en una sol·licitud.

DOGC 9003, de 19/09/2023

Ajuts de nova concessió

• Candidats/es: Del 20/09/2023 al 10/10/2023 a les 14.00 hores (CET)
  • Entitats: Del 18/10/2023 al 25/10/2023