Subvencions a treballs de recerca sobre Administració pública per a l'any 2024

De l'1 de febrer a l'1 de març de 2024

Departament de la Presidència - Escola d'Administració Pública de Catalunya

L'EAPC determinarà en cada convocatòria les línies de recerca concretes a les quals s'han d'ajustar els treballs.

Els treballs han d'aportar solucions concretes, amb capacitat transformadora de les administracions i les polítiques públiques. Han d'adoptar un enfocament pluridisciplinari i han d'incloure la participació d'actors socials rellevants (representants de l'acadèmia, l'Administració pública, la societat civil, la indústria i la comunitat educativa, entre d'altres) en el disseny i en el desenvolupament de la recerca.

Els treballs han de ser originals i inèdits, han d'estar preparats i escrits en llengua catalana i no poden ser tesis doctorals.

Els treballs han de versar sobre un tema relacionat amb les línies de recerca següents:

1. L'Administració digital: necessitats, oportunitats i riscos.
  2. La qualitat dels serveis públics.
  3. La qualitat de les institucions.
  4. La gestió del coneixement: captació, retenció i reconeixement del talent; gestió del relleu generacional a les administracions públiques.
  5. La governança del sector públic.

Cada projecte de recerca es pot presentar per una sola d'aquestes línies de recerca, que serà la que consti a la sol·licitud.

A la pàgina web de l'Escola s'ofereix informació addicional sobre les línies de recerca (http://eapc.gencat.cat/ca/recerca/Convocatories_de_recerca/Linies-de-recerca/).

Poden ser beneficiàries d'aquesta convocatòria les persones jurídiques següents:

• Les universitats del sistema universitari català, públiques o privades, i els seus centres adscrits.
  • Els centres públics i privats de Catalunya, sense finalitats de lucre, que puguin acreditar una activitat continuada de recerca.

Execució de l'activitat subvencionada

L'execució dels treballs de recerca l'ha de portar a terme un equip de recerca específic per al projecte presentat, amb les característiques indicades a continuació. Aquest equip ha d'estar vinculat a l'entitat beneficiària a través de l'investigador o la investigadora principal.

Característiques dels equips de recerca

Els equips de recerca han d'estar integrats per tres o més membres, amb almenys una persona de cadascun dels col·lectius següents: acadèmia, Administració pública i societat civil. Una de les persones del col·lectiu acadèmic actua com a responsable del projecte, i una de les persones del col·lectiu de l'Administració pública actua com a mentora institucional.

• Acadèmia

Una de les persones de l'equip amb titulació de doctora ha d'assumir la responsabilitat del projecte, com a investigadora principal, i serà la interlocutora amb l'EAPC per al projecte de recerca subvencionat. Ha d'estar vinculada contractualment o estatutàriament a l'entitat adjudicatària del contracte i ha de tenir una participació mínima en el treball del 30%.

La resta de membres acadèmics de l'equip poden ser personal vinculat contractualment o estatutària a les universitats o centres de recerca, becaris i becàries o personal contractat predoctoral o postdoctoral amb credencial i/o personal tècnic de suport a la recerca.

Els membres acadèmics de l'equip són responsables de la solidesa científica del projecte i han d'assegurar que les solucions que proposen estiguin basades en l'evidència científica. Han d'aportar, en el seu conjunt, una visió interdisciplinària de l'objecte de la recerca.

• Administració pública

L'equip ha d'incorporar una persona com a mentora institucional. Ha de ser una persona de qualsevol de les administracions públiques catalanes amb responsabilitat i experiència en les polítiques públiques relacionades amb l'objecte de la recerca, i ha de tenir capacitat de decisió o influència per transformar la política que es pretén millorar amb el projecte.

Aquesta persona actua per designació de la seva institució. Com a mentora institucional, valida la viabilitat i la utilitat del projecte, ofereix orientació perquè la recerca generi coneixement rellevant per a la presa de decisions, facilita l'accés a dades i informació necessàries i acompanya el projecte durant tot el desenvolupament. La institució que la designa es compromet a impulsar l'aplicació dels resultats de la recerca en la millora de l'Administració.

A més, l'equip pot incorporar personal tècnic expert de qualsevol de les administracions públiques catalanes o entitats i organismes que en depenen o s'hi vinculen. Aquestes persones han d'acreditar experiència professional en el camp objecte de l'estudi.

• Societat civil

L'equip ha d'incorporar una o més persones com a representants dels col·lectius de la societat civil relacionats amb l'objecte de la recerca. Aquestes persones poden estar vinculades a entitats sense finalitat de lucre representatives del teixit associatiu, a la comunitat educativa o al món empresarial i laboral. En tots els casos han d'acreditar experiència professional en el camp objecte de l'estudi.

Aquestes persones intervenen en el disseny i el desenvolupament de la recerca aportant la perspectiva d'actors socials afectats pel repte social per al qual es busquen solucions.

Es valorarà que els equips siguin pluridisciplinaris, paritaris pel que fa al gènere i diversos pel que fa a les edats, els orígens, les cultures i les religions dels seus membres.

Tots els membres de l'equip de recerca han de tenir una participació activa en l'estudi, d'acord amb la dedicació que indiquin en la proposta que presentin.

Una mateixa persona no pot constar com a membre de dos o més grups de recerca.

DOGC 9013, de 04/10/2023

De l'01/02/2024 a l'01/03/2024