Ajuts per a projectes amb impacte social del sistema universitari i de recerca de Catalunya

Del 27 d'octubre al 27 de novembre de 2023

Departament de Recerca i Universitats - Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca

Desenvolupar projectes amb impacte social del sistema universitari i de recerca per enfortir els vincles entre el sistema del coneixement i la societat civil.

Si bé la convocatòria no exclou altres línies d'actuació, les línies prioritàries són les següents:

• Cooperació en l'àmbit local: activitats d'àmbit local adreçades a la inclusió i la cohesió d'aquells col·lectius més desfavorits.
  • Voluntariat i Aprenentatge Servei: propostes educatives i activitats que combinin processos d'aprenentatge i de servei a la comunitat.
  • Formació no formal i al llarg de la vida: activitats de formació no formal prioritzant aquelles definides a través de la detecció de necessitats del públic objectiu, amb impacte territorial i amb mirada intergeneracional.
  • Foment de la llengua i la cultura catalana: projectes que promoguin el coneixement de la llengua i la cultura catalana de la comunitat universitària i de recerca a través d'activitats que reforcin els vincles amb el teixit associatiu local i territorial, afavorint la integració i el coneixement de les costums de les diferents comunitats i cultures. Així mateix, es valorarà positivament que aquestes activitats contribueixin a afavorir la convivència entre diferents cultures.

Queden exclosos els cursos de català, els quals disposen del seu propi sistema de finançament.

El termini d'execució dels projectes és de 18 mesos, a comptar des de la publicació al tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya de la resolució definitiva de concessió dels ajuts.

No s'accepten ampliacions del termini d'execució del projecte sense una justificació prèvia, que ha d'acceptar, si escau, el director executiu o la directora executiva de l'AGAUR. En cas de sol·licitar l'ampliació, la sol·licitud s'ha de presentar com a mínim un mes abans que finalitzi el període inicial d'execució.

L'import global màxim destinat a aquesta convocatòria és de 360.000 euros (tres-cents seixanta mil euros).

L'import màxim dels ajuts pot ser de fins a 14.600,00 €, i com a màxim el 70 % de la despesa elegible.

En poden ser beneficiaris les universitats del sistema universitari de Catalunya i els centres de recerca CERCA de Catalunya, que treballin juntament amb una entitat de la societat civil (associacions, fundacions, organitzacions no lucratives no governamentals), ens locals o altres entitats de caràcter públic del territori.

Les fundacions, associacions i altres entitats, sense finalitat de lucre, vinculades a les universitats, no computen als efectes del paràgraf anterior. En el cas que participin en el projecte caldrà la col·laboració d'una altra entitat no vinculada a la universitat.

La col·laboració entre entitats s'ha de justificar mitjançant un conveni de col·laboració que s'ha de presentar en el moment de sol·licitar l'ajut.

Les entitats beneficiàries dels ajuts es comprometen a cofinançar en un 30 % la quantitat atorgada i per al recurs pel qual s'ha atorgat l'ajut.

La persona responsable del projecte haurà d'estar vinculada a la institució beneficiària estatutàriament o contractualment durant, com a mínim, tot el període d'execució del projecte.

DOGC 9028, de 26/10/2023

Del 27/10/2023 al 27/11/2023

Ciències de la Salut – Ciències de la Vida – Ciències Experimentals – Ciències Socials – Enginyeria i Arquitectura – Humanitats