Ajuts per a projectes per a la promoció i la millora del benestar emocional i salut mental en el sistema universitari i de recerca de Catalunya

Del 28 d'octubre al 27 de novembre de 2023

Departament de Recerca i Universitats - Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca

Desenvolupar projectes per a la prevenció, sensibilització i promoció, detecció, acompanyament i suport del benestar emocional, i la salut mental entre la comunitat universitària i de recerca.

Si bé la convocatòria no exclou altres línies d'actuació, les línies prioritàries són les següents:

• Projectes orientats a la promoció, formació i sensibilització del benestar emocional i la salut mental dins l'entorn universitari i de recerca.
  • Projectes per a la detecció, l'acompanyament i el suport a persones en situacions de malestar emocional i trastorns o malalties mentals dins l'entorn universitari i de recerca.
  • Projectes d'orientació i abordatge de situacions de malestar emocional i trastorns o malalties mentals que afecten persones que formen part de la comunitat universitària i de recerca.

Es prioritzaran els projectes interuniversitaris i els de col·laboració amb grups i entitats de dins i fora del sistema català d'Universitats i Recerca, sempre que tinguin com a públic destinatari el conjunt del sistema universitari i de recerca (alumnat, PDI, PAS i membres de grups i centres de recerca).

El termini d'execució dels projectes és de 18 mesos, a comptar des de la publicació al tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya de la resolució definitiva de concessió dels ajuts.

No s'accepten ampliacions del termini d'execució del projecte sense una justificació prèvia, que ha d'acceptar, si escau, el director executiu o la directora executiva de l'AGAUR. En cas de sol·licitar l'ampliació, la sol·licitud s'ha de presentar com a mínim 1 mes abans que finalitzi el període inicial d'execució.

L'import global màxim destinat a aquesta convocatòria és de 644.000,00 €.

L'import màxim dels ajuts pot ser de fins a 20.000,00- €, i com a màxim el 70 % de la despesa elegible.

En poden ser beneficiaris les universitats del sistema universitari de Catalunya i els centres de recerca CERCA de Catalunya.

Les fundacions i associacions, sense finalitat de lucre, vinculades a les universitats, així com els centres adscrits i altres centres que vulguin accedir a la convocatòria han d'incorporar-se a les sol·licituds formulades per la universitat d'adscripció.

Les entitats beneficiàries dels ajuts es comprometen a cofinançar en un 30% la quantitat atorgada i per al recurs pel qual s'ha atorgat l'ajut.

La persona responsable del projecte haurà d'estar vinculada a la institució beneficiària estatutàriament o contractualment durant, com a mínim, tot el període d'execució del projecte.

DOGC 9029, de 27/10/2023

Del 28/10/2023 al 27/11/2023

Ciències de la Salut – Ciències de la Vida – Ciències Experimentals – Ciències Socials – Enginyeria i Arquitectura – Humanitats