Premio Fundación Naturgy-CSIC a la investigación e innovación tecnológica en el ámbito energético

Del 30 d'octubre al 18 de febrer de 2024

Fundación Naturgy - Consejo Superior de Investigaciones Científicas

Podran presentar-se a aquesta convocatòria projectes encaminats a la validació del resultat d'una investigació, un mètode o una idea, i a la verificació que el potencial innovador del resultat és susceptible de ser incorporat al mercat o generar valor a la societat (prova de concepte).

S'han de tractar de projectes inèdits, que permetin l'aplicació pràctica dels resultats generats en investigacions en curs o de finalització recent i que no estiguin finançats per cap altra empresa o entitat privada.

Els àmbits considerats pel Premi a la Innovació Fundació Naturgy-CSIC són tots aquells que puguin implicar innovació en els àmbits relacionats amb l'energia:

• Energia i eficiència. Solucions per al consumidor, autoconsum, generació distribuïda, emmagatzematge; solucions a l'àmbit del transport.
  • Energia i seguretat de subministrament. Seguretat en instal·lacions, xarxes de distribució, digitalització, aprovisionament, emmagatzematge, etc.
  • Energia i fonts renovables. Noves tecnologies relacionades amb generació renovable, gasos renovables, emmagatzematge.
  • Energia i medi ambient. Economia circular, solucions per a reducció d'emissions, captura de CO2, etc.

Els projectes presentats a aquesta convocatòria hauran d'estar en condicions de ser desenvolupats al territori espanyol en un període màxim de 2 anys, comptats a partir de la data en què es faci públic el projecte guanyador.

La Fundació Naturgy atorgarà una dotació màxima de 100.000 euros a l'organisme de recerca que presenti el projecte que hagi seleccionat el jurat com a projecte guanyador.

Podran participar en aquesta convocatòria organismes de recerca públics o privats, sense ànim de lucre, que facin recerca fonamental o desenvolupament experimental, amb personalitat jurídica pròpia i residència fiscal a Espanya:

• Els organismes públics de recerca
  • Les universitats públiques i privades inscrites al Registre d'Universitats, Centres i Títols
  • Altres centres d’R+D+I, públics o privats sense ànim de lucre, la normativa dels quals reculli l’R+D+I com a activitat principal.

Les candidatures seran presentades pel representant legal de l'organisme de recerca a què pertanyi el grup de recerca.

Web de la Fundación Naturgy

Del 30/10/2023 al 18/02/2024