Ayudas para contratos Ramón y Cajal 2023

De l'11 de gener a l'1 de febrer de 2024

Ministerio de Ciencia e Innovación

Es convoquen 494 ajuts, dels quals 477 corresponen al torn general, 10 per al torn de reserva per a la contractació de personal investigador amb una discapacitat igual o superior al 33% i 7 per al torn RYC-INIA-CCAA. Les ajudes no cobertes en aquests torns de reserva s'acumularan al torn d'accés general.

Dins de les ajudes del torn general, es reserven 80 ajuts específics dirigits a incentivar la incorporació d'investigadors i investigadors que portin desenvolupant la seva activitat professional a l'estranger (ajuda per a l'atracció del talent).

La durada de l'ajuda estarà dividida en dues fases:

• La primera fase, que tindrà una durada de 3 anys. Aquesta fase té com a objectiu consolidar les capacitats adquirides durant una primera etapa prèvia de formació postdoctoral. La quantia anual serà de 36.800 euros, es destinarà a cofinançar el salari i la quota empresarial de la Seguretat Social de les persones contractades.
  • La segona fase tindrà una durada de 2 anys. S'accedirà a aquesta fase quan l'avaluació corresponent a l'activitat cientificotècnica, que es realitzarà tenint en compte els criteris per ser investigador/a R3 -investigador/a establert/a- sigui positiva. La persona investigadora es podrà presentar a aquesta avaluació a partir de la finalització del segon any. L'ajut anual passarà a ser de 45.700 euros.

A més, es concedirà una ajut addicional de 50.000 euros, per cobrir els gastos directament relacionats amb l’execució de les seves activitats de recerca. En cas que correspongui la concessió d'una ajut per a l'atracció de talent, l'import de l'ajut addicional esmentat es veurà incrementat en 70.000 euros.

Centres d'R+D:

• Organismes públics de recerca.
  • Universitats públiques, els seus instituts universitaris i les universitats privades amb capacitat i activitat demostrada en R+D+I.
  • Entitats i institucions sanitàries públiques i privades, vinculades o concertades amb el Sistema Nacional de Salut.
  • Instituts de recerca sanitària acreditats.
  • Centres Tecnològics d'àmbit estatal i Centres de Suport a la Innovació Tecnològica d'àmbit estatal.
  • Altres centres públics d'R+D+I, amb personalitat jurídica pròpia, que tinguin l’R+D+I com a activitat principal.
  • Centres privats d'R+D+I, sense ànim de lucre i amb personalitat jurídica pròpia, que tinguin definida l'R+D+I com a activitat principal.
  • Els centres d'R+D a què es refereix la disposició addicional decimocuarta de la Llei 14/2011, d'1 de juny, i els centres públics de recerca agrària i alimentària de les comunitats autònomes, integrats al sistema INIA-CCAA.

Personal investigador:

• En el cas de les persones candidates al torn d'accés general i al torn RYC-INIA-CCAA, la data d'obtenció del grau de doctor ha d'estar compresa entre el dia 1 de gener del 2013 i el dia 31 de desembre del 2021.
  • En el cas de les persones candidates al torn de persones amb discapacitat, la data d'obtenció del grau de doctor ha d'estar compresa entre el dia 1 de gener del 2010 i el dia 31 de desembre del 2020.

BOE 290, de 05/12/2023

• Personal investigador: De l’11/01/2024 a l’01/02/2024 a les 14:00 hores (CET)
  • Centres R+D: De l'11/01/2024 a l'01/02/2024 a les 14:00 hores (CET)

Ciències de la Salut – Ciències de la Vida – Ciències Experimentals – Ciències Socials – Enginyeria i Arquitectura – Humanitats