Estancias de personal docente y/o investigador sénior en centros extranjeros 2023

Del 17 de gener al 7 de febrer de 2024

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades

El nombre d'ajudes previstes és de 400 estades, de les quals fins a 70 podran correspondre a estades als EUA, en el marc del Programa Fulbright.

Les estades:

• Les estades han de tenir una durada mínima de 3 mesos i màxima de 6 mesos.
  • Les estades s'han de fer entre l'1 de gener del 2025 fins al 31 de desembre del 2025. Casos especials, a partir de l'1 de setembre del 2024.
  • Els sol·licitants que optin per presentar la sol·licitud al Programa Fulbright només podran sol·licitar una data d'inici posterior a l'1 de gener de 2025.
  • Les estades se sol·licitaran i concediran, en tots els casos, des del dia 1 del mes d’inici fins al darrer dia del mes de finalització.

Per dur a terme el projecte, el beneficiari s'ha d'integrar en un grup del centre receptor i un dels seus membres ha d'assumir ser-ne responsable de l'activitat docent/investigadora al llarg de l'estada.

Els centres de destínació:

• L'estada s'ha de sol·licitar per a un sol centre de destinació, que és el centre receptor.
  • Els centres per als quals se sol·liciti l'estada han d'estar situats a l'estranger i han de ser universitats i centres de recerca altament competitius.
  • En cap cas el país de destinació no podrà coincidir amb el de nacionalitat del beneficiari llevat que aquest acrediti tenir la residència legal a Espanya i haver transcorregut com a mínim 2 anys amb vinculació indefinida amb el centre d'adscripció.
  • Casos especials quan el candidat/a acrediti un grau de discapacitat igual o superior al 65%.

• Personal docent i/o investigador amb vinculació de funcionari de carrera dels cossos docents de les universitats públiques espanyoles, o pertanyents a les escales de recerca del CSIC o dels OPI, o amb vinculació laboral indefinida de caràcter docent o investigador, per a la formalització del qual s’hagi exigit tenir el grau de doctor, o que formin part de les plantilles encarregades de les tasques de recerca en hospitals universitaris.
  • Haver obtingut el grau de doctor amb anterioritat a l'1 de gener de 2012, excepte els funcionaris de carrera de les universitats públiques espanyoles o de les escales de recerca del CSIC o dels OPIs, cas en què, encara que el grau s'hagi obtingut amb posterioritat han de concórrer a aquesta modalitat.
  • Estar en servei actiu i amb dedicació a temps complet en la vinculació acreditada amb l’organisme d’origen que dóna la seva conformitat a la subvenció sol· licitada.
  • No haver gaudit estades a l'estranger per un període acumulat superior a sis mesos durant els darrers 4 anys anteriors a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

BOE 3, de 03/01/2024

Del 17/01/2024 al 07/02/2024 a les 14.00 hores (CET)

Ciències de la Salut – Ciències de la Vida – Ciències Experimentals – Ciències Socials – Enginyeria i Arquitectura – Humanitats