Acción Estratégica en Salud 2024 - Contratos Juan Rodés

Del 13 de febrer al 6 de març de 2024

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades - Instituto de Salud Carlos III

• Augmentar la massa crítica de personal facultatiu que simultanieja activitats clinicoassistencials i de recerca per reforçar la capacitat de translació del coneixement als pacients i de generar hipòtesis de recerca des de la pràctica assistencial.
  • Afavorir la investigació orientada al pacient i a la població mitjançant activitats de transferència.
  • Contribuir a la consolidació del component investigador a la carrera professional del personal de l’SNS.

• Les entitats beneficiàries:
    • Els instituts de recerca sanitària acreditats per ordre ministerial (IIS).
    • Els IIS han de presentar sol·licituds per als grups de recerca adscrits a aquests i pertanyents a qualsevol de les institucions signants del conveni de constitució.
    • L'activitat assistencial es desenvoluparà als centres assistencials previstos (entitats i institucions sanitàries públiques amb activitat clínica assistencial: hospitals, centres d'atenció primària, altres centres assistencials diferents dels anteriors amb llicència d'activitat sanitària expedida per l'autoritat competent) i la persona contractada haurà de simultaniejar-la amb la de recerca segons la proposta presentada a la convocatòria.
  • Les persones candidates: Persones que compleixin els requisits següents:
    • Estar en possessió del títol oficial d'Especialitat Mèdica (MIR), Farmacèutica (FIR), o del certificat oficial d'especialitat en Biologia (BIR), Química (QIR), Bioquímica, Psicologia (PIR), Infermeria (EIR) o Radiofísica Hospitalària (RIR).
    • Estar en possessió del títol de doctor.
    • Haver completat el programa Río Hortega o bé estar gaudint d'un Contracte Río Hortega de l'AES 2021 o 2022 a la finalització de la data de presentació de sol·licituds. Quan la persona candidata hagi realitzat una estada postdoctoral a l'estranger amb una durada continuada de, almenys, dos anys, no caldrà que hagi completat o estigui desenvolupant un Contracte Riu Hortega. L'estada postdoctoral s'haurà d'haver realitzat en un país diferent d'aquell on es va obtenir el doctorat.
    • No podran optar a aquesta actuació els qui estiguin gaudint d'un Contracte Juan Rodés en el moment de la sol·licitud, ni els que ho hagin completat amb anterioritat.

BOE 305, de 22/12/2023

Del 13/02/2024 al 06/03/2024 a les 15.00 hores (CET)

Ciències de la Salut