Acción Estratégica en Salud 2024 - Contratos para la intensificación de la actividad investigadora en el Sistema Nacional de Salud

Del 13 de febrer al 5 de març de 2024

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades - Instituto de Salud Carlos III

• Potenciar la massa crítica de professionals assistencials que simultaniegen activitats de recerca per traslladar el coneixement als pacients i per generar hipòtesis de recerca des de la pràctica assistencial.
  • Incentivar la participació del personal assistencial del SNS en activitats de recerca.
  • Afavorir la investigació orientada al pacient ia la població.

• Les entitats beneficiàries: Les entitats sanitàries de titularitat pública previstes (entitats i institucions sanitàries públiques amb activitat clínica assistencial: hospitals, centres d’atenció primària, altres centres assistencials diferents dels anteriors amb llicència d’activitat sanitària expedida per l’autoritat competent).
  • Les persones candidates:
    • Els professionals amb activitat assistencial que siguin investigadors principals de projectes de recerca en salut, projectes d’R+D+I en salut, projectes de desenvolupament tecnològic en salut, projectes de recerca clínica independent, projectes de programació conjunta internacional o de col·laboració internacional concedits a les convocatòries de 2022 o 2023 de l'AES.
    • Els professionals amb activitat assistencial que siguin els responsables científics als seus centres del desenvolupament de projectes que han de ser subvencionats directament pel Programa Europeu d'R+D+I, Horitzó Europa. En tots els casos, el projecte haurà de trobar-se en execució tant el 2024 com el 2025 o 2026 si és el cas.
    • En el cas de projectes amb dues persones investigadores principals, només un podrà sol·licitar intensificació.
    • No podran optar a aquesta actuació els qui hagin resultat beneficiaris d'un contracte d'intensificació a l'AES 2022 o 2023.

BOE 305, de 22/12/2023

Del 13/02/2024 al 05/03/2024 a les 15.00 hores (CET)

Ciències de la Salut