Acción Estratégica en Salud 2024 - Proyectos de desarrollo tecnológico en salud

Del 6 de febrer al 5 de març de 2024

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades - Instituto de Salud Carlos III

La promoció de la innovació als centres assistencials del SNS i la transferència de solucions innovadores.

La generació de beneficis per a la comunitat, permetent alhora establir aliances entre entitats de recerca i empreses del sector farmacèutic, biotecnològic i de tecnologies mèdiques i sanitàries. Aquest tipus d'aliances amb entitats empresarials, en cap cas, implicarà cap ajut directa a aquestes amb càrrec a les subvencions que pogueren ser concedides en aquesta convocatòria.

En la modalitat de Proves de Concepte, seran susceptibles de finançament aquells projectes enfocats a la validació d'idees, de qualitat contrastada, que tinguin per objectiu assolir un valor de 3 o 4 en termes de maduresa tecnològica en relació amb l'escala TRL (de l'anglès) Technology Readiness Level), és a dir, persegueixin el desenvolupament i validació de la idea esmentada a nivell de laboratori.

En la modalitat de Validació Tecnològica de Prototips, seran susceptibles de finançament aquells projectes, de qualitat contrastada, que partint d'una idea prèviament validada persegueixin assolir un valor de 5 o 6 en termes de maduresa tecnològica en relació amb l'escala TRL, és a dir, persegueixin desenvolupar i validar un prototip en un entorn rellevant.

Poden ser entitats beneficiàries:

• Els instituts de recerca sanitària acreditats (IIS).
  • Les entitats i institucions sanitàries públiques amb activitat clínic assistencial: hospitals, centres datenció primària, altres centres assistencials diferents dels anteriors amb llicència d’activitat sanitària expedida per l’autoritat competent.
  • Les entitats i institucions sanitàries públiques sense llicència d’activitat sanitària, però amb activitat d’R+D+I demostrable a l’àrea de coneixement de Salut Pública.
  • Les entitats i institucions sanitàries privades, amb llicència d’activitat sanitària, vinculades o concertades a l’SNS.
  • Els organismes públics de recerca.
  • Les universitats públiques i les universitats privades amb capacitat i activitat demostrada en R+D.
  • Centres tecnològics d’àmbit estatal i centres de suport a la innovació tecnològica d’àmbit estatal.
  • Altres centres públics d'R+D, de recerca i de difusió de coneixements i d'infraestructures d'investigació a l'àmbit de la Biomedicina o en Ciències i Tecnologies de la Salut.
  • Les entitats públiques i privades sense ànim de lucre que realitzin i/o gestionin activitats d’R+D, generin coneixement científic o tecnològic o facilitin la seva aplicació i transferència.
  • Els consorcis públics i els consorcis públics estatals amb activitat en R+D+I a Biomedicina o en Ciències i Tecnologies de la Salut.
  • Altres unitats de l’Administració sanitària.

El nombre màxim de sol·licituds serà el següent:

• Dues sol·licituds en el cas dels IIS.
  • Per als organismes públics de recerca amb centres en tres o més comunitats autònomes, una sol·licitud per comunitat autònoma en què es trobin presents.
  • Una sol·licitud per a la resta d'entitats, atenent el centre sol·licitant.

En tots els casos el nombre màxim de sol·licituds a aquesta actuació serà independentment del tipus i de la modalitat del projecte.

En el cas dels IIS, el nombre de sol·licituds comprèn totes les que es presentin amb un investigador principal adscrit a l'IIS. Queden exceptuades les sol·licituds presentades a través del CIBER, de manera que, si un investigador adscrit a un IIS i al CIBER sol·licita un projecte a través del CIBER com a entitat beneficiària, aquesta no s'inclourà al nombre màxim de sol·licituds del seu IIS.

BOE 305, de 22/12/2023

Del 06/02/2024 al 05/03/2024 a les 15.00 hores (CET)

Ciències de la Salut – Ciències de la Vida – Ciències Experimentals – Enginyeria i Arquitectura