Ajuts per a la incorporació de personal investigador postdoctoral al sistema català de ciència i tecnologia dins del programa Beatriu de Pinós (BP 2023)

Del 29 de gener al 5 de març de 2024 i del 15 al 27 de març de 2024

Departament de Recerca i Universitats - Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca

Convocatòria per a la concessió d'un màxim de 60 ajuts postdoctorals Beatriu de Pinós.

Els contractes objecte d'aquest ajut tindran una durada de 3 anys. Les entitats beneficiàries dels ajuts han d'incorporar la persona candidata i formalitzar el contracte d'acord amb la normativa vigent corresponent dins del període comprès entre la data de publicació de la resolució de concessió i l'1 d'abril de 2025.

En el cas dels ajuts atorgats en substitució provinents de la llista de reserva, les resolucions de les quals es notifiquin a partir de l'01/01/2025, es podran incorporar màxim fins a l'01/07/2025.

L'import de l'ajut per a la contractació del personal investigador és de 137.423,10  euros/3 anys (45.807,70 euros/any). Aquesta quantitat finança el cost de cada contracte durant el temps que preveu aquesta convocatòria de l'ajut i inclou la retribució que ha de percebre el personal investigador i la quota patronal de la Seguretat Social. La retribució mínima que hauran de rebre les persones investigadores contractades, que s'haurà d'indicar en cada contracte, serà de 34.416,00 euros bruts anuals.

Addicionalment, l'ajut també compta amb un import per als costos d'indemnització per finalització del contracte per expiració del temps acordat, amb un màxim de 3.441,60 euros per ajut.

L'import de l'ajut complementari és de 12.000,00 euros. Si es produeix una renúncia parcial que impliqui la justificació d'un període de contractació inferior als 18 mesos, l'import màxim justificable de l'ajut complementari serà de 6.000,00 (tres mil) euros.

Poden ser beneficiàries les entitats següents: les universitats, els centres de recerca i les fundacions hospitalàries que tinguin seu a Catalunya. Queden exclosos d'aquestes bases els centres tecnològics, els centres de suport a l'activitat tecnològica i els centres de difusió tecnològica.

Les persones candidates de qualsevol nacionalitat han de complir amb els requisits següents:

• Han d'haver obtingut el títol de doctor entre l'1 de gener de 2016 i el 31 de desembre de 2021 (s'entén com a data d'obtenció del doctorat la data de lectura i aprovació de la tesi). La data d'obtenció pot ser a partir de l'1 de gener de 2014 en casos excepcionals (veure bases de convocatòria).
  • Tenir, en el moment d'incorporar-se a l'entitat receptora, un mínim de dos (2) anys d'experiència postdoctoral fora de l'Estat espanyol. Aquesta experiència postdoctoral, independentment del tipus de vinculació, es pot haver dut a terme en institucions diferents, sempre que el període total d'estada postdoctoral sigui, com a mínim, de dos (2) anys.
  • Complir amb la regla de mobilitat següent: no haver residit o treballat a l'Estat espanyol més de 12 mesos en els darrers tres (3) anys anteriors a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

DOGC 9088, de 26/01/2024

• Persones investigadores candidates: Del 29/01/2024 al 05/03/2024 a les 14 hores (CET)
  • Entitats receptores: Del 15/03/2024 al 27/03/2024

Ciències de la Salut – Ciències de la Vida – Ciències Experimentals – Ciències Socials – Enginyeria i Arquitectura – Humanitats