Subvencions per a projectes de difusió de la recerca en l'àmbit de les lletres 2024

Del 7 al 22 de febrer de 2024

Departament de Cultura - Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural

Donar suport als projectes de difusió de la recerca en l'àmbit de les lletres catalanes i occitanes que desenvolupen les càtedres, els centres, els instituts o els grups de recerca universitaris.

Els projectes de difusió poden consistir en l'organització d'actes (jornades, cicles de conferències, seminaris, cursos, debats, simposis, congressos, etc.), en l'elaboració de publicacions o en la realització d'exposicions.

L'import de la subvenció pot cobrir, com a màxim, el 50% de l'import del projecte. La quantia de la subvenció és d'un mínim de 1.000 euros. S'han d'inadmetre les sol·licituds de subvenció d'un import inferior a 1.000 euros o que continguin un pressupost de projecte inferior a 2.000 euros. Així mateix, s'han de denegar les sol·licituds de subvenció per a projectes que, un cop valorats, només puguin obtenir una subvenció inferior a 1.000 euros.

Hi poden optar les universitats i les entitats vinculades o participades majoritàriament per aquestes que disposin de càtedres, centres, instituts o grups de recerca, o equivalent, de l'àmbit de les lletres.

• Cada universitat sol·licitant pot presentar una sol·licitud per a cadascuna de les seves càtedres, centres, instituts o grups de recerca de l'àmbit de les lletres.
  • El projecte de difusió s'ha de desenvolupar majoritàriament en llengua catalana o occitana.
  • El projecte de difusió s'ha de desenvolupar dins dels territoris dels àmbits lingüístics de les llengües catalana i occitana.
  • Si la difusió es fa fora de Catalunya (a la resta del domini lingüístic), el projecte de recerca ha de mantenir una vinculació clara amb Catalunya, tant per raó de l'objecte, és a dir, perquè es tracta de moviments, obres o autors catalans, o bé perquè els participants més destacats són de Catalunya.
  • Les activitats del projecte de difusió es poden desenvolupar tant de manera presencial com virtual.

DOGC 9095, de 06/02/2024

Del 07/02/2024 al 22/02/2024 a les 14.00 hores (CET)

Humanitats