Projectes de recerca científica d'excel·lència sobre salut sexual i reproductiva

Del 13 de febrer al 7 de març de 2024

Fundació La Marató de 3Cat

Fomentar el desenvolupament de la recerca científica d'excel·lència sobre aspectes etiològics, patogènics, fisiopatològics, clínics, de prevenció, terapèutics, epidemiològics, de salut pública i de serveis sanitaris en l'àmbit de la salut sexual i reproductiva, com a element nuclear dels projectes.

Tipus de projectes:

• Projecte unitari. S'entén per projecte unitari aquell que té un sol investigador/a principal beneficiari/beneficiària (IP).
  • Projecte coordinat. S'entén per projecte coordinat aquell que té diferents investigadors com a principals beneficiaris (IP) i, per tant, diferents subprojectes, que actuen representats per un dels beneficiaris i pel centre on es desenvolupa la recerca, que serà l'interlocutor/a (investigador/a principal coordinador/a) amb la Fundació i hi canalitzarà les relacions corresponents.

L'import màxim de les ajudes econòmiques no podrà superar els 200.000 € per als projectes unitaris. Per a projectes coordinats en què participin dos grups, l'import màxim serà de 300.000 €. En cas de projectes coordinats de tres o més grups, l'import màxim a finançar serà de 400.000 €.

La durada màxima de referència dels projectes és de tres anys.

Els projectes hauran d'especificar de manera clara i concreta quin és el retorn científic, econòmic i social esperat.

Els projectes hauran d'incloure la perspectiva de gènere de manera transversal al llarg de totes les fases de la recerca.

Universitats, Centres d'R+D+I, Institucions sanitàries.

Poden presentar sol·licituds, com a responsables de l'execució científica i tècnica dels projectes de recerca als quals es refereixen aquestes bases,

• L'investigador/a principal en cas de projectes unitaris i l'investigador/a principal coordinador/a en el cas de projectes coordinats, que desenvolupin la seva tasca investigadora en centres públics o entitats sense ànim de lucre que disposin de la infraestructura necessària, que desenvolupin principalment la seva activitat en l'àmbit territorial previst pels estatuts de la Fundació.
  • Han d'estar en possessió del títol de doctor/a i acreditar una trajectòria d'excel·lència en recerca amb una d'aquestes dues opcions:
    • 5 publicacions (en l'àmbit de la salut sexual i reproductiva) en revistes del primer quartil (Q1), durant els darrers 5 anys (acceptant l'any de la publicació i també el de la darrera publicació).
    • 2 publicacions en la posició de primer o últim autor (en l'àmbit de la salut sexual i reproductiva), en revistes del primer quartil (Q1), durant els darrers 5 anys (acceptant l'any de la publicació i també el de la darrera publicació).

La sol·licitud de participació en la convocatòria s'ha de presentar en anglès, els formularis digitals estan disponibles a: www.ajutsmarato.com (Registre Investigadors).

Els projectes s'hauran de presentar amb signatura digital.

Cada organisme/centre participant en la convocatòria, haurà d'introduir telemàticament les dades i documents administratius de la seva institució: entitats.ajutsmarato.com (Registre Organismes/Centres)

Web de la Fundació La Marató de 3Cat

Del 13/02/2024 al 07/03/2024 a les 14.00 hores (CET)

Ciències de la Salut – Ciències de la Vida – Ciències Experimentals – Ciències Socials – Enginyeria i Arquitectura – Humanitats