Ajuts destinats a incentivar la recerca aplicada en matèria de producció agroalimentària ecològica 2024

Del 24 de febrer al 24 de març de 2024

Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural

Atorgar ajuts que contribueixin a generar el coneixement necessari per desenvolupar tècniques de producció agroalimentària ecològica, que afavoreixin la reconversió i que aportin garanties als operadors que duen a terme aquest tipus de produccions a Catalunya.

Tots els projectes s'han d'adequar obligatòriament a un dels àmbits específics en matèria de producció agroalimentària ecològica que s'enumeren a continuació:

• Àmbit 1: Sanitat vegetal i animal.
  • Àmbit 2: Gestió del sòl, adobament i fertilització i pràctiques de conreu.
  • Àmbit 3: Maneig de la vegetació espontània en les zones de conreu.
  • Àmbit 4: Alimentació, instal·lacions i pràctiques pecuàries.
  • Àmbit 5: Selecció i millora de varietats adaptades al sistema de producció agrària ecològica, especialment de varietats locals de Catalunya.
  • Àmbit 6: Qualitat diferencial dels aliments ecològics.

Tots els projectes s'han de basar en un dels sectors següents: conreus herbacis extensius, horticultura, fructicultura, vinya, ramaderia o elaboració d'aliments per a consum humà.

Poden ser beneficiaris d'aquests ajuts els equips de recerca de les universitats i centres de recerca públics i privats de Catalunya, sense ànim de lucre, que tinguin com a activitat principal la recerca, i els centres tecnològics i/o centres de la xarxa TECNIO, que compleixin els requisits següents:

• L'equip de recerca ha de comptar com a mínim amb un doctor o una doctora que assumeixi la direcció del projecte i que estigui vinculat o vinculada estatutàriament o contractualment a la plantilla de la universitat o al centre de recerca.
  • També poden formar part de l'equip de recerca persones vinculades a altres institucions o entitats no universitàries ni de recerca relacionades amb el tema d'estudi de la proposta. El projecte, a efectes econòmics i/o administratius, quedarà vinculat a la institució d'adscripció de la persona responsable.

Cada investigador o investigadora només pot formar part d'un equip i, per tant, no pot constar com a membre d'una altra sol·licitud que es presenti en aquesta convocatòria..

DOGC 9108, de 23/02/2024

Del 24/02/2024 al 24/03/2024

Ciències de la Salut - Ciències de la Vida – Ciències Experimentals – Enginyeria i Arquitectura