Programa Prismas y Problemas 2023

Del 15 de gener al 30 d'abril de 2024

Fundación BBVA

L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió d'ajudes econòmiques per al desenvolupament de projectes aplicats i interdisciplinars en els problemes següents:

• Cicle de l'aigua a Espanya, usos i gestió
  • Conservació d'ecosistemes crítics a Espanya
  • Valors, regulació i aplicació de la Intel·ligència Artificial
  • Digitalització i dispositius mòbils a l'ensenyament
  • Models educatius i resultats
  • Joves: ocupabilitat, accés a l'habitatge i relacions interpersonals
  • Violència de gènere: anàlisi comparada
  • Democràcia i Estat de Dret a Europa

La dotació global d’aquesta convocatòria està fixada en 3 milions d’euros.

El termini màxim dexecució dels projectes seleccionats serà de 24 mesos.

Els projectes hauran de ser presentats per un únic investigador principal, que haurà de complir els requisits següents:

• Disposar de la nacionalitat espanyola o de la residència a Espanya segons els termes que preveuen aquestes bases.
  • Estar en possessió del títol de doctor a l'hora de presentar la sol·licitud.
  • Estar vinculat per relació laboral, estatutària o funcionarial a una institució universitària o a un organisme públic o privat no lucratiu dedicat a la investigació, tots ells amb seu a Espanya. Aquest vincle s'ha de mantenir durant el període previst per al desenvolupament del projecte presentat.

La resta d’integrants de l’equip de recerca podran pertànyer a institucions i centres públics o privats de recerca de qualsevol país. En cas que el problema a investigar sigui objecte de tractament per agències públiques, l'equip haurà d'incorporar algun integrant de l'agència o, almenys, incloure'n la perspectiva analítica en el plantejament metodològic del projecte.

Es valorarà l’adequació de la composició de l’equip a fi del projecte.

Els participants en aquesta convocatòria només ho podran fer en un únic projecte.

Web de la Fundación BBVA

Del 15/01/2024 al 30/04/2024, a les 12.00 hores (CET)

Ciències de la Salut – Ciències de la Vida – Ciències Experimentals – Ciències Socials – Enginyeria i Arquitectura – Humanitats