Ayudas para el desarrollo de actividades de investigación relacionadas con la prevención de los trastornos del juego, con los efectos derivados de dichos trastornos o con los riesgos asociados a esta actividad

Del 6 d'abril al 5 de maig de 2024

Ministerio de Derechos Sociales, Consumo y Agenda 2030

Els projectes a finançar s'articularan en una de les línies de recerca següents:

• Detecció primerenca de participants amb un comportament de joc de risc o de més gravetat.
  • Dany individual, familiar o social associat a les activitats de joc en algun dels entorns següents: salut personal; impacte emocional o psicològic, dificultats financeres, afectació laboral o de formació acadèmica; dificultats en les relacions socials; problemes legals.
  • Mecanismes, instruments o processos de minimització de les conseqüències negatives associades a les activitats de joc.
  • Relacions entre el sector dels videojocs i el de les activitats de joc (loteries, jocs d'atzar, pòquer i/o apostes).
  • Característiques estructurals de les loteries, jocs d'atzar, pòquer i/o apostes.
  • Impacte de gènere en els comportaments de joc de risc o de més gravetat.

La data d'inici del projecte en cap cas no podrà ser anterior a l'1 de gener de 2024, i només es podran estendre, com a màxim, fins al 30 de juny de 2025.

Podran ser beneficiaris de les subvencions, sempre que la seva residència fiscal es trobi a Espanya o disposin d'un establiment permanent en territori espanyol, les entitats següents:

• a) Centres públics de recerca, entenent per aquests els següents:
    • 1r Les universitats públiques, els seus instituts universitaris i centres adscrits.
    • 2n Les entitats o institucions sanitàries públiques vinculades o concertades amb el sistema nacional de salut.
    • 3r Altres centres públics d’R+D+I, amb personalitat jurídica pròpia, que tinguin definida als seus estatuts o a la normativa que els reguli o en el seu objecte social a l’R+D+I com a activitat principal.
  • b) Centres privats de recerca, entenent per aquests els següents:
    • 1r Les universitats privades amb capacitat i activitat demostrada en R+D+I, d'acord amb el que preveu la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, que estiguin inscrites al Registre d'universitats, centres i Títols, creat pel Reial decret 1509/2008, de 12 de setembre, pel qual es regula el Registre dUniversitats, Centres i Títols.
    • 2n Centres privats d’R+D+I amb personalitat jurídica pròpia, que tinguin definida als seus Estatuts, a la normativa que els reguli o en el seu objecte social a l’R+D+I com a activitat principal.
    • 3r Institucions sanitàries privades vinculades o concertades amb el Sistema Nacional de Salut, que desenvolupin activitats de R+D+I.
  • c) Entitats sense ànim de lucre sigui quina sigui la seva naturalesa jurídica, sempre que, de forma acumulativa:
    • 1r Tinguin entre els objectius la realització d'activitats de recerca o l'àmplia difusió dels resultats obtinguts en aquesta classe d'activitats.
    • 2n Col·laborin amb els centres de recerca, públics o privats, assenyalats als paràgrafs a) i b) d'aquest apartat 1 i aquesta col·laboració estigui formalitzada mitjançant conveni, contracte, concert o mitjançant un altre instrument jurídic o fórmula organitzativa regulada en normes de rang legal o reglamentari.
    • 3r No formin part dels seus òrgans de govern operadors que organitzin, celebrin o explotin les activitats de joc definides a la Llei 13/2011, de 27 de maig.

BOE 84, de 05/04/2024

Del 06/04/2024 al 05/05/2024