Ayudas destinadas a "Misiones de Ciencia e Innovación - TransMisiones"

Del 23 de maig al 21 de juny de 2024

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades - Centro para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación

Els projectes objecte d’ajuda de la convocatòria seran projectes d’R+D empresarial en cooperació.

Els projectes s'emmarquen en una actuació coordinada d’R+D en el marc de la iniciativa “TransMisiones” 2024, en què col·laboren dues agrupacions diferents, una formada per empreses (agrupació CDTI) i una altra formada per organismes de recerca i de difusió de coneixement (endavant, agrupació AEI).

Perquè un projecte presentat per una agrupació obtingui finançament en aquesta convocatòria serà requisit imprescindible que el projecte presentat per l'agrupació AEI que forma part de l'actuació coordinada d'R+D obtingui, alhora, finançament per part de l'Agència Estatal de Recerca a la convocatòria 2024 d'ajuts a projectes de recerca en línies estratègiques en col·laboració entre organismes de recerca i difusió de coneixements en el marc de la "Iniciativa TransMisiones 2024".

Els projectes també s'han d'enquadrar en una de les vuit missions identificades a l'Annex II de la convocatòria, de manera que els objectius establerts s'orientin cap a un o més dels àmbits de millora proposats per a cada missió. Això no obstant, els projectes presentats podran proposar nous objectius addicionals complementaris als ja definits, sempre que siguin coherents amb la missió seleccionada.

Els projectes presentats per l'agrupació CDTI hauran de complir els següents requisits:

• Pressupost: els projectes subvencionables han de tenir un pressupost elegible mínim de 3.000.000 euros i un pressupost elegible màxim de 10.000.000 euros. El pressupost elegible mínim per empresa serà de 175.000 euros.
  • Distribució pressupostària per anys: els projectes han de tenir una distribució equilibrada del pressupost al llarg de la durada del projecte.
  • Pes de les activitats de recerca industrial: el percentatge al pressupost elegible haurà de ser, almenys, del 5%.
  • Durada: els projectes tindran una durada de 3 o 4 anys. La data d'inici dels mateixos serà l'1 de gener del 2025.
  • Grandària de l'agrupació beneficiària: cada agrupació ha d'estar constituïda per un mínim de tres i un màxim de vuit empreses; almenys dues han de ser autònomes entre si.
  • Composició de l‟agrupació: l’empresa representant de l’agrupació CDTI haurà de tenir la consideració de gran empresa o mitjana, i, almenys, un dels socis haurà de ser una petita o mitjana empresa (pime).

El pressupost màxim daquesta convocatòria és de 70.000.000 d’euros.

Agrupacions de persones jurídiques que puguin dur a terme projectes en cooperació.

Les agrupacions han d'estar constituïdes per empreses, sempre que estiguin vàlidament constituïdes, tinguin personalitat jurídica pròpia i residència fiscal a Espanya.

Així mateix, tots els integrants de la mateixa han de complir els requisits per ser-ne beneficiari.

Cada agrupació haurà de complir els requisits de mida i composició detallats a l'article 2 de la convocatòria.

BOE 121, de 18/05/2024

Del 23/05/2024 al 21/06/2024, a les 14.00 hores (CET)

Ciències de la Salut – Ciències de la Vida – Ciències Experimentals – Enginyeria i Arquitectura