Premi Catalunya d'Ecodisseny 2025

De l'1 d'octubre al 8 de novembre de 2024 i del 14 de gener al 14 de febrer de 2025

Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural

Es convoca el Premi Catalunya d'Ecodisseny 2025 en les categories següents:

• Categoria A: Producte. Producte en el mercat, dissenyat o fabricat a Catalunya, tenint en compte consideracions ambientals en el seu procés de desenvolupament, amb l'objectiu de minimitzar-ne l'impacte sobre el medi al llarg de tot el seu cicle de vida.
  • Categoria B: Producte en desenvolupament. Projecte d'un producte o servei, no produït o comercialitzat (però en fase de prototip o pilot), dissenyat tenint en compte consideracions ambientals, amb l'objectiu de minimitzar-ne l'impacte sobre el medi al llarg de tot el seu cicle de vida.
  • Categoria C: Disseny jove. Producte en el mercat o en desenvolupament que estigui desenvolupat per estudiants o titulats novells, tenint en compte consideracions ambientals en el seu procés de desenvolupament, amb l'objectiu de minimitzar-ne l'impacte sobre el medi al llarg de tot el seu cicle de vida.

A efectes d'aquesta convocatòria, s'entén per producte qualsevol producte físic o servei.

En funció de la categoria, poden optar al Premi les persones físiques o jurídiques que compleixin els requisits següents:

• Categoria A. La persona física o jurídica que dissenya o fabrica el producte, o dissenya o ofereix el servei, sempre que el dissenyador, el centre de fabricació o l'empresa estiguin ubicats o tinguin el domicili o la seu social a Catalunya.
  • Categoria B. La persona física o jurídica que impulsa el desenvolupament d'un projecte de producte o servei, o el seu dissenyador, sempre que tinguin el domicili o la seu social a Catalunya.
  • Categoria C. Qualsevol persona física que estigui cursant o hagi finalitzat els estudis reglats de batxillerat, cicle formatiu o universitaris a Catalunya. En el cas de les persones titulades, podran participar-hi les que hagin finalitzat els estudis a Catalunya, amb una data no anterior a l'1 d'octubre de 2022.

Una mateixa persona física o jurídica pot presentar més d'una sol·licitud a una mateixa categoria o a categories diferents. Una mateixa sol·licitud no es pot presentar a més d'una categoria.

Cada sol·licitud té una única persona sol·licitant, que serà la persona física o el representant de la persona jurídica que l'hagi presentat.

DOGC 9185, de 17/06/2024

• Categoria A: De l'01/10/2024 al 08/11/2024 a les 14.00 h (CET)
  • Categoria B: De l'01/10/2024 al 08/11/2024 a les 14.00 h (CET)
  • Categoria C: Del 14/01/2025 al 14/02/2025 a les 14.00 h (CET)