Ayudas para el desarrollo de Unidades de Investigación Clínica 2024

Del 16 de juliol al 12 de setembre de 2024

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades - Instituto de Salud Carlos III

Ajuts per a la creació o millora d'Unitats de Recerca Clínica (d'ara endavant, UiC) que tinguin com a objectiu l'accés equitatiu de les persones a la investigació clínica, amb independència del lloc de residència, edat i gènere, i que permeti el desenvolupament cohesionat d'un pol d'atracció de la investigació clínica pública i privada.

Les entitats sol·licitants podran presentar una única sol·licitud per entitat, optant per una de les modalitats següents:

• Modalitat de creació d’una nova Unitat de Recerca Clínica. A aquesta opció podran optar aquells centres que no tinguin UiC estructurada amb prestació unificada de serveis de suport a la realització d'assajos clínics a la institució. En aquest cas, d’acord amb les condicions establertes a l’article 7, podran ser elegibles costos de personal.
  • Modalitat de millora d’una unitat de recerca clínica prèviament existent. A aquesta opció podran optar aquells centres que disposin d’una UiC operativa que presta serveis de suport a la realització dels assaigs clínics de la institució.

En tots dos casos, les sol·licituds inclouran una persona que actuarà com a investigador/a responsable de l'execució de la proposta de posada en marxa, o millora, de la UiC, i que a més serà interlocutor/a davant de l'ISCIII.

L'import màxim a finançar per cada sol·licitud serà 4.500.000 euros en cas que l'entitat opti per la modalitat de creació d'una nova Unitat de Recerca Clínica i de 1.500.000 euros en cas que opti per millorar-ne una Unitat existent.

Entitats i institucions sanitàries públiques amb activitat clínica assistencial: hospitals, centres datenció primària, altres centres assistencials diferents dels anteriors amb llicència d’activitat sanitària expedida per l’autoritat competent, o, alternativament, l’entitat amb personalitat jurídica pròpia que tingui encomanada la gestió de l'activitat investigadora de les entitats esmentades.

Els requisits de la persona que actuï com a Investigador/a responsable en aquesta actuació són els següents:

• Tenir formalitzada la seva vinculació funcionarial, estatutària o laboral amb el centre sol·licitant o de realització, com a mínim durant tot el període comprès entre el termini de presentació de sol·licituds i la resolució definitiva de concessió.
  • Tenir les capacitats cientificotècniques i l’experiència requerida per liderar i/o coordinar l’execució de la proposta, incloent la seva capacitat per facilitar l’ús compartit de la infraestructura a totes les àrees de coneixement clínico assistencial que siguin requerides.
  • No estar realitzant un programa de Formació Sanitària Especialitzada (FSE), ni un contracte de formació predoctoral.

BOE 164, de 08/07/2024

Del 16/07/2024 al 12/09/2024 a les 15.00 hores (CET)

Ciències de la Salut – Ciències de la Vida