Ayudas para la realización de proyectos de I+D+i

Del 6 de juny al 5 de juliol de 2024

Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico - Consejo de Seguridad Nuclear

Subvencions destinades a la realització de projectes d'R+D+I en les línies que, referents als programes contemplats al Pla d'R+D+I del Consell de Seguretat Nuclear 2021-2025, es relacionen a continuació:

• Utilització i efectivitat d'equips de protecció individual davant del radó.
  • Metodologia de calibratge per a mesures de desclassificació de materials en contenidor i caracterització de grans components.
  • Elaboració d'una corba de calibratge dosi-efecte per a protons, la seva validació amb pacients de radioteràpia i actualització de la corba de neutrons prèvia.
  • Metodologia de verificació, calibratge i simulació dels pòrtics de detecció situats en instal·lacions a les quals aplica el RD 451/2020, de 10 de març, sobre el control i la recuperació de les fonts radioactives òrfenes.
  • Capacitat metrològica dels equips de dosimetria neutrònica en instal·lacions de protonteràpia.
  • Mètodes simplificats per a l'estimació pràctica de la propagació de contaminació per radioisòtops en aigües subterrànies, a partir d'efluents líquids.
  • Metodologies de càlcul i avaluació experimental aplicables a l'anàlisi del comportament a llarg termini dels contenidors per a emmagatzematge en sec de combustible nuclear gastat.
  • Desenvolupament d'una eina d'intel·ligència artificial per a l'anàlisi de fatiga vibracional per a la millora dels plans de gestió de vida a les centrals nuclears.
  • Investigació sobre contenidors d’emmagatzematge en sec.

La quantia total màxima per a totes les anualitats és de 1.420.000 euros del pressupost de despeses del CSN per a l'any 2024.

Atenent al que estableix l’article 14 daquesta convocatòria se seleccionaran en primer lloc aquells projectes que obtinguin la major puntuació en cadascuna de les línies, sempre que superin, per a cada criteri, la puntuació mínima exigible. A continuació, es podran seleccionar segons millors projectes dins de les línies d’R+D+I sempre que hagin superat, per a cada criteri, la puntuació mínima exigible, prenent l'ordre de puntuació obtinguda i sent el límit la quantia pressupostària màxima establerta per a aquesta convocatòria i el nombre total de projectes (15 segons article 1).

La quantia individual màxima de cada subvenció serà de 100.000 € (cent mil euros).

Els projectes que es presentin a aquesta convocatòria tindran un període d’execució mínim de dos anys i màxim de tres anys, comptats a partir de l’endemà de la data de notificació als interessats de la resolució de concessió.

La durada d'un projecte podrà prorrogar-se fins a un màxim de dotze mesos, posteriors a la data de finalització inicialment prevista a la sol·licitud, prèvia sol·licitud motivada pel responsable del projecte, que haurà de ser acceptada per la Presidència del CSN o per l'òrgan en qui delegui.

Poden obtenir la condició de beneficiari les persones jurídiques següents que tinguin personalitat jurídica pròpia, estiguin vàlidament constituïdes i tinguin residència fiscal o un establiment permanent a Espanya:

• Universitats públiques i privades i els seus instituts universitaris que estiguin inscrites al Registre d'Universitats, Centres i Títols.
  • Fundacions universitàries de les universitats referides al paràgraf anterior.
  • Entitats i institucions sanitàries públiques i privades sense ànim de lucre i vinculades o concertades amb el sistema nacional de salut.
  • Organismes o entitats del sector públic de les comunitats autònomes.
  • Organismes o entitats que integren el sector públic institucional estatal.
  • Entitats de dret privat vinculades o dependents de les administracions públiques.
  • Empreses, entenent com a tals tota societat mercantil, independentment de la seva forma jurídica, que de manera habitual exerceixi una activitat econòmica adreçada al mercat.

Els projectes que es presentin podran ser desenvolupats de manera individual, per una única entitat, o per diverses entitats.

BOE 136, de 05/06/2024

Del 06/06/2024 al 05/07/2024