Beca para la formación en comunicación y divulgación de la cultura científico-técnica en un centro de investigación

Del 10 al 21 de juny de 2024

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades - Instituto de Astrofísica de Canarias (IAC)

El programa és exclusivament de pràctica formativa sense que comporti programa formatiu acadèmic o lectiu vinculat a estudis universitaris o formació professional. Gràcies a l'estada formativa a la UC3 la persona beneficiària aprendrà de primera mà com es desenvolupa l'activitat relativa a la comunicació institucional, aprenent a fer notes de premsa, comunicacions, utilitzar recursos divulgatius per il·lustrar notícies, comunicar a través de xarxes socials i relacionar-se amb els mitjans que diàriament contacten amb l’entitat.

A més, es formarà en comunicació de la ciència, participant en els projectes divulgatius que la unitat desenvolupa i aprenent la manera de divulgar-los als diferents col·lectius: comunitat educativa, aficionats de l'astronomia, públic en general, etc.

La durada serà de tres mesos (entre octubre i desembre del 2024).

La dotació de cadascuna de les beques d'estiu és de 700 euros bruts mensuals més una quantitat fixa d'ajut per a despeses de viatge les quanties del qual ascendeixen a:

• Seixanta (60) euros per a residents canaris, no residents a l'illa de Tenerife.
  • Dos-cents (200) euros per a residents a l'Espanya peninsular, les Balears, Ceuta o Melilla.
  • Tres-cents (300) euros per a nacionals de països membres de la Unió Europea no residents a Espanya.

Les persones beneficiàries quedaran compreses en el règim general de la seguretat social, amb exclusió de la protecció per desocupació. L’Institut d’Astrofísica de Canàries proporcionarà una assegurança privada d’accidents.

Està destinada a persones que recentment hagin obtingut el títol acadèmic de Grau (2023-2024) i estudiants o recent titulats de màster universitari (curs 2023-2024). Els estudis universitaris requerits tindran les següents característiques:

• Àmbits de coneixement del títol/títols acadèmics: Periodisme, Comunicació, Publicitat i Relacions Públiques.
  • Nivell del Títol Acadèmic: Títol amb correspondència a Nivell 2 o 3 del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior. RD 967/2014, del 21 de novembre.

Aquests requisits han de complir-se a la data de finalització del termini d’admissió de sol·licituds.

BOE 138, de 07/06/2024

Del 10/06/2024 al 21/06/2024