Premios Nacionales de Innovación y de Diseño 2024

Del 9 de juny al 4 de juliol de 2024

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades

Els Premis Nacionals d'Innovació i de Disseny tenen com a objecte distingir aquelles persones i entitats (institucions i organitzacions) que han fet de la innovació un element indispensable en el desenvolupament de la seva estratègia professional i del creixement empresarial. Així mateix, es tracta de guardonar els professionals i les empreses que han contribuït significativament a l'increment del prestigi del disseny espanyol i a les entitats que, incorporant-lo a la seva estratègia empresarial, han demostrat que el disseny és una palanca potent de la innovació i la competitivitat.

La quantia total màxima que es destina per finançar els premis que es convoquen és de 160.000 euros.

Els premis tindran un caràcter estrictament honorífic, excepte:

• El Premi Nacional Innovació en la modalitat “Petita i Mitjana Empresa Innovadora”, que disposarà d'una dotació econòmica de 50.000 euros;
  • El Premi Nacional Innovació en la modalitat "Jove Talent Innovador", que disposarà d'una dotació econòmica de 30.000 euros;
  • El Premi Nacional de Disseny en la modalitat "Trajectòria en Disseny", amb una dotació econòmica de 50.000 euros, i
  • El Premi Nacional de Disseny en la modalitat "Joves Professionals del Disseny", que disposarà d'una dotació econòmica de 30.000 euros.

Els premis en aquestes modalitats no es poden concedir ex aequo.

Poden ser candidates:

• Persones físiques amb plena capacitat d'obrar, que tinguin nacionalitat espanyola o siguin residents a Espanya i
  • Persones jurídiques que tinguin almenys un establiment permanent a Espanya, constituït vàlidament.

En ambdós casos, en funció de la modalitat a què concorrin, hauran de posseir el perfil següent:

• Premi Nacional d'Innovació, modalitat "Trajectòria Innovadora": persones físiques amb una trajectòria d'almenys quinze anys en què la innovació ha estat una de les característiques rellevants.
  • Premi Nacional d'Innovació, modalitat "Gran Empresa Innovadora": grans empreses amb una activitat innovadora de quinze anys com a mínim.
  • Premi Nacional d'Innovació, modalitat Petita i Mitjana Empresa Innovadora: petites i mitjanes empreses amb demostrada activitat innovadora d'almenys cinc anys.
  • Premi Nacional d'Innovació, modalitat "Jove Talent Innovador": dirigits a aquelles persones amb un demostrat potencial innovador, l'edat del qual no sobrepassi els trenta-cinc anys el dia de la presentació de la candidatura
  • Premi Nacional de Disseny, modalitat "Trajectòria en Disseny": Professionals del disseny (persones físiques o equips de professionals) amb una trajectòria d'almenys quinze anys de reconegut prestigi al sector.
  • Premi Nacional de Disseny, modalitat "Disseny i Empresa": empreses que hagin incorporat el disseny a la seva estratègia empresarial durant almenys deu anys.
  • Premi Nacional de Disseny, modalitat "Joves Professionals del Disseny": adreçat a persones físiques (dissenyadors i dissenyadores), amb una edat que no sobrepassi els trenta-cinc anys el dia de la presentació de la candidatura.

En tots els casos, cal que els candidats i les candidates hagin realitzat a Espanya una part significativa de la seva activitat professional i es trobin en actiu i desenvolupin una tasca rellevant i reconeguda internacionalment en el moment de presentació de les candidatures.

BOE 139, de 08/06/2024

Del 09/06/2024 al 04/07/2024, a les 15:00 hores (CET)

Ciències de la Salut – Ciències de la Vida – Ciències Experimentals – Ciències Socials – Enginyeria i Arquitectura – Humanitats