Premios Nacionales de Investigación 2024

Del 12 de juny al 4 de juliol de 2024

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades

Els Premis Nacionals d’Investigació contemplen deu modalitats que corresponen a deu àmbits de coneixement

1. Premi Nacional Santiago Ramón i Cajal, a l'Àrea de Biologia.
  2. Premi Nacional Leonardo Torres Quevedo, a làrea denginyeries i arquitectura.
  3. Premi Nacional Ramón Menéndez Pidal, a làrea dhumanitats.
  4. Premi Nacional Gregorio Marañón, a l'Àrea de Medicina i Ciències de la Salut.
  5. Premi Nacional Alejandro Malaspina, a l'Àrea de Ciències i Tecnologies dels Recursos Naturals.
  6. Premi Nacional Blas Cabrera, a l'àrea de ciències físiques, dels materials i de la terra.
  7. Premi Nacional Enrique Moles, a l'àrea de ciència i tecnologia químics.
  8. Premi Nacional Juan de la Cierva, a l'àrea de transferència de tecnologia.
  9. Premi Nacional Julio Rey Pastor, a l'àrea de matemàtiques i tecnologies de la informació i les comunicacions.
  10. Premi Nacional Pascual Madoz, a l'àrea de dret i ciències econòmiques i socials.

Les persones candidats:

• Les persones de nacionalitat espanyola que hagin fet a Espanya una part significativa de la seva carrera investigadora i estiguin desenvolupant una tasca rellevant i reconeguda internacionalment al moment de la presentació de les seves candidatures.
  • Les persones que en edicions anteriors hagin estat premiades en alguna de les modalitats d'aquests premis, no podrà ser admesa la seva candidatura a la mateixa modalitat en què hagin estat premiades.

Les candidatures no seran presentades pels propis candidats. Les candidatures podran presentar-se d'acord amb algun dels procediments següents:

• Per iniciativa de cinc investigadors de prestigi, espanyols o estrangers.
  • Per iniciativa d'alguna de les següents institucions, espanyoles o les homòlogues estrangeres:
    • Universitats.
    • Organismes públics de recerca.
    • Reials Acadèmies de l'Institut d'Espanya.
    • Societats científiques i col·legis professionals de l'àrea del Premi Nacional a què es presenta la candidatura.
    • Centres d'R+D i de promoció de l'R+D públics o privats sense ànim de lucre.

BOE 141, d’11/06/2024

Del 12/06/2024 al 04/07/2024 fins a les 15:00 h. (CEST)

Ciències de la Vida – Ciències de la Salut – Ciències Experimentals – Ciències Socials – Enginyeria i Arquitectura – Humanitats