Premios Nacionales de Investigación para jóvenes 2024

Del 12 de juny al 4 de juliol de 2024

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades

Els Premis Nacionals d’Investigació per a Joves contemplen deu modalitats que corresponen a deu àmbits de coneixement

1. Premi Nacional Margarita Salas, a l'àrea de biologia.
  2. Premi Nacional Matilde Ucelay, a l'àrea d'enginyeries i arquitectura.
  3. Premi Nacional María Moliner, a l'àrea d'humanitats.
  4. Premi Nacional Gabriela Morreale, a l'àrea de medicina i ciències de la salut.
  5. Premi Nacional Ángeles Alvariño, a l'àrea de ciències i tecnologies dels recursos naturals.
  6. Premi Nacional Felisa Martín Bravo, a l'àrea de ciències físiques, dels materials i de la terra.
  7. Premi Nacional Maria Teresa Toral, a l'àrea de ciència i tecnologia químiques.
  8. Premi Nacional Ángela Ruiz Robles, a l'àrea de transferència de tecnologia.
  9. Premi Nacional María Andresa Casamayor, a l'àrea de matemàtiques i tecnologies de la informació i les comunicacions.
  10. Premi Nacional Clara Campoamor, a l'àrea de dret i ciències econòmiques i socials.

Les persones candidats:

• Les persones de nacionalitat espanyola, amb edat màxima de quaranta anys a la data de finalització del termini per a la presentació de candidatures, que estiguin desenvolupant una tasca rellevant i reconeguda internacionalment en una institució espanyola en el moment de la presentació de les seves candidatures.
  • El límit d'edat de quaranta anys establert al paràgraf anterior es podrà ampliar quan entre la data d'obtenció del Grau de Doctor/a i la data de tancament del termini de presentació de candidatures concorrin situacions d'incapacitat temporal i/o períodes de temps dedicats al gaudi de permisos, llicències, flexibilitats horàries i excedències conseqüència d'alguna de les situacions previstes a les bases de convocatòria.

Les candidatures no seran presentades pels propis candidats. Les candidatures podran presentar-se d'acord amb algun dels procediments següents:

• Per iniciativa de cinc investigadors de prestigi, espanyols o estrangers.
  • Per iniciativa d'alguna de les següents institucions, espanyoles o les homòlogues estrangeres:
    • Universitats.
    • Organismes públics de recerca.
    • Reials Acadèmies de l'Institut d'Espanya.
    • Societats científiques i col·legis professionals de l'àrea del Premi Nacional a què es presenta la candidatura.
    • Centres d'R+D i de promoció de l'R+D públics o privats sense ànim de lucre.

BOE 141, d’11/06/2024

Del 12/06/2024 al 04/07/2024 fins a les 15:00 h. (CEST)

Ciències de la Vida – Ciències de la Salut – Ciències Experimentals – Ciències Socials – Enginyeria i Arquitectura – Humanitats