Premis Laya 2024 per fomentar la divulgació, el coneixement i la reflexió dels drets humans

Del 17 d'agost al 20 de setembre de 2024

Departament d'Igualtat i Feminismes

Reconèixer l'especial incidència en el foment, el coneixement i la reflexió dels drets humans dels projectes cinematogràfics i audiovisuals mitjançant la seva selecció, exhibició i emissió.

Requisits dels projectes.

• Únicament es tindran en compte les candidatures dels projectes que responguin a la naturalesa dels premis sobre la divulgació, el coneixement i la reflexió dels drets humans, d'acord amb la Declaració Universal dels Drets Humans de les Nacions Unides i del seu desplegament normatiu posterior.
  • Només poden participar en els Premis Laya els projectes que, en data 1 de setembre de 2024, estiguin en la fase anterior a la postproducció o rought cut, és a dir, en la primera versió després del muntatge preliminar.
  • Resten exclosos a optar als Premis Laya els projectes que ja hagin estat premiats en anteriors edicions.

Els premis s'atorguen per categories:

• Categoria a) Premi a llargmetratges audiovisuals. A efectes d'aquest premi, s'entén per llargmetratges els projectes amb una durada igual o superior a 60 minuts.
  • Categoria b) Premi a migmetratges o curtmetratges. Els projectes de durada inferior a 60 minuts s'inclouran en la categoria de migmetratges o curtmetratges.
  • Categoria c) Premi a sèries i minisèries. La categoria de sèries i minisèries, enteses com a obra audiovisual de ficció seriada, inclou les tipologies següents:
    • a) Les minisèries de ficció, amb un mínim de dos capítols i un màxim de quatre, han de tenir una durada mínima de 100 minuts i màxima de 200 minuts.
    • b) Sèries audiovisuals de ficció, amb un mínim de cinc capítols amb una durada global mínima de 250 minuts.

Poden sol·licitar la participació a la convocatòria d'aquests premis únicament les persones que es detallen a continuació:

• Les empreses de producció audiovisual independents, incloses les agrupacions d'interès econòmic (AIE), que estiguin inscrites al Registre d'empreses audiovisuals de Catalunya o al Registre administratiu d'empreses cinematogràfiques i audiovisuals gestionat per l'Institut de la Cinematografia i de les Arts Audiovisuals (ICAA), o les d'un estat membre de la Unió Europea o associat a l'Espai Econòmic Europeu, i amb establiment operatiu a l'Estat espanyol.
  • Universitats públiques.
  • Centres de producció audiovisual.
  • Entitats sense ànim de lucre.

En el cas de les persones indicades en les lletres b), c) i d), han d'estar domiciliades a Catalunya.

DOGC 9228, de 16/08/2024

Del 17/08/2024 al 20/09/2024