Subvenciones destinadas a actividades relacionadas con la recuperación de la Memoria Democrática y las víctimas de la Guerra Civil y de la Dictadura

Del 26 d'agost al 13 de setembre de 2024

Ministerio de Política Territorial y Memoria Democrática

Concessió d'ajuts per dur a terme els projectes o iniciatives següents:

• Estudis i investigacions relatives a la recuperació de la Memòria Democràtica, així com al reconeixement moral de les víctimes de la Guerra Civil i de la Dictadura.
  • Publicacions i organització de cursos, jornades, conferències, exposicions i altres esdeveniments de tipus científic i/o divulgatiu sobre la Memòria Democràtica.
  • La recopilació, conservació, estudi i difusió del patrimoni documental escrit, oral, audiovisual (fotografies, cartells, enregistraments sonors, pel·lícules...) o intel·lectual (manifestacions artístiques, musicals, literàries...) de la Guerra Civil i/o de la Dictadura.

El termini màxim per executar cada projecte o iniciativa serà d’un any a partir de la publicació de la resolució de concessió corresponent.

L'import total dels ajuts convocats és de 895.000 euros.

Les quanties màximes previstes per als ajuts, atenent el tipus de projecte o iniciativa, seran les assenyalades a continuació:

• Fins a 12.000 euros per a la realització d’estudis i investigacions relatius a la recuperació de la Memòria democràtica, així com al reconeixement moral de les víctimes de la Guerra Civil i de la Dictadura.
  • Fins a 5.000 euros per a publicacions, així com per a l’organització de cursos, jornades, conferències, exposicions i altres esdeveniments de tipus científic i/o divulgatiu sobre la Memòria Democràtica.
  • Fins a 10.000 euros per a activitats de recopilació, conservació, estudi i difusió del patrimoni documental escrit, oral, audiovisual (fotografies, cartells, enregistraments sonors, pel·lícules...) o intel·lectual (manifestacions artístiques, musicals, literàries...) de la Guerra Civil i/o de la Dictadura.

Associacions, fundacions i altres entitats privades sense ànim de lucre, així com les universitats creades d'acord amb la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre i els organismes públics de recerca.

Aquestes entitats hauran d'estar legalment constituïdes i inscrites, si escau, en els registres corresponents, no tenir ànim de lucre, així com tenir incorporats, entre els seus objectius o activitats, els relacionats amb la recuperació de la Memòria Democràtica i el reconeixement de les víctimes de la Guerra Civil i de la Dictadura.

Queden excloses com a possibles beneficiàries, les entitats societàries amb ànim de lucre, les entitats de dret públic, els partits polítics, els col·legis professionals i altres entitats amb anàlegs fins específics i naturalesa que els esmentats anteriorment.

BOE 204, de 23/08/2024

Del 26/08/2024 al 13/09/2024